Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#21465Nekalé obchodní praktiky a tr.činnost společnosti Envona s.r o.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.02.2018, před 7 lety

Josef Macek

Znění stížnosti

Dne 1.11.2017 mne v mém bytě navštívil pracovník společnosti ENVONA a řekl mi,že provádí kontrolu zda dodavatelé energií nepředražují své dodávky.Nechal si předložit smlouvy a poté mi nabídl !Přihlášku k výběrovému řízení pro domácnosti a firmy"Dále sdělil,že mi poskytnou informace o nejlevnějších dodavatelích a budu si moci mezi nimi vybrat.Informoval jsem ho,že dne 9.10.2017 jsem uzavřel smlouvu s jiným dodavatelem a nemám zájem o změnu,ale o poskytování informací pro budoucí změny.K podpisu mi předložil shora citovanou Přihlášku,ale pod ni byla přiložena "Plná moc,jejíž horní část s názvem byla překryta listem přihlášky a viditelná byla pouze spodní část s kolonkou pro podpis.Neupozornil mne,že podpisuji Plnou moc a ani mi nenechal kopie dokumentů.Po 14ti dnech mi přišly smlouvy od společnosti Centropol.Dne 8.1.2018 mi přišel dopis,ve které mě žádali o zaslání uvítacího dopisu od dosavadního dodavatele plynu.To jsem dne 15.1. odeslal doporučeným dopisem spolu se žádostí o zrušení všech smluv které uzavřeli na moji osobu se společností Centropol.Na tento dopis neodpověděli a opětovně žádali o zaslání uvítacího dopisu.Mezitím jsem zjistil,že bez mého vědomí vypověděli smlovy s dosavadním dodavatelem.Vzhledem k tomu,že jejich telefon je nepřístupný,Všechna e-mailové adresy(3) zablokovány není možné jim součinnost poskytnout
požadované věci doručit.Dne 9.2. mi byl doručen doporučený dopis,ve kterém mi sdělují,že Přihláška k výběrovému řízení je smlouvou a protože jsem prý
nevyužil bezplatného poskytnutí součinnosti tak mi účtují smluvní pokutu ve výši 3000Kč za každou smlouvu,kterou mám zaplatit do 21.2.2018.


Požadované řešení

1.Vypovědět smlouvy se společností CENTROPOL,které byly uzavřeny na moje
jméno a to na základě podvodně získané plné moci.
2.Zrušit výpovědi smluv u společnosti INNOGY
3.Zrušit Plnou moc, získanou podvodným jednáním pracovníka společnosti ENVONA
4.Zrušit smluvní pokutu ve výši 3000 Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2018 09:45, před 7 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2018 11:07, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.