Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#21467Neuznaná reklamace mobilního telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.02.2018, před 7 lety

Karla Opitz

Znění stížnosti

Dne 22.11.2017 byl u společnosti MALL zakoupen mobilní telefon NOKIA 6. Mobilní telefon přestal fungovat, když se vypnul a nešel opětovně zapnout. Tato vada způsobující nefunkčnost výrobku byla dne 29.01.2018 reklamována. Dne 09.02.2018 mi bylo oznámeno, abych si telefon vyzvedla s tím, že reklamace se neuznává. Dnešního dne (12.02.2018) jsem na pobočce zjistila, že do mobilního telefonu bylo zasahováno. Pokud reklamace nebyla uznána, pak měl být telefon vrácen v odevzdaném, tj. nefunkčním stavu. Telefon šel zapnout, přitom mi prodavač tvrdil, že reklamace nebyla uznána. Prodejce se tímto jednáním dopouští klamání spotřebitele a tento úkon považuji za disimulaci za účelem omezení práv spotřebitele plynoucí ze zákonné úpravy. Jednak mi neuznáním reklamace brání rozporovat způsob vyřízení reklamace (pokud jimi byl telefon zprovozněn, avšak neuznána reklamace, pak se nemohu obrátit na soudního znalce) a jednak se v případě opravy opakované vady nemohu domoci odstoupení od smlouvy (obchodní záměrně neuznává reklamaci). Pokud oprava zařízení nebyla třeba, pak do mobilního telefonu nemělo být vůbec zasahováno (v popisu opravy je tedy zřejmý rozpor, když říká, že oprava zařízení nebyla třeba, ale zároveň je z něj jednoznačně patrné, že do něj bylo zasahováno).


Produkt

Nokia 6


Požadované řešení

Řádné uznání reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2018 12:26, před 7 lety

Pokud prodávající reklamaci zamítne, nemůže bez souhlasu spotřebitele provádět na věci jakoukoliv opravu, a to ani za předpokladu, že tuto opravu poskytuje zdarma. Věc musí vrátit ve stavu, v jakém ji přijal. Neučiní-li tak, lze takové jednání považovat za obcházení zákona, neboť je tím spotřebiteli fakticky znemožněno rozporovat důvody pro zamítnutí reklamace.

V určitých případech je pro zjištění vady nutné zasáhnout do věci (např.: uvedení telefonu do továrního nastavení). V takovém případě má ale prodávající povinnost spotřebitele na tuto skutečnost upozornit a přesvědčivě vysvětlit, proč tak musí učinit. Pokud se vada po uvedení do továrního nastavení již neprojeví, je možné, že byla tímto zásahem odstraněna. To by znamenalo, že reklamace měla být uznána jako oprávněná.

Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.3.2018 15:10, před 7 lety

Vážená paní Opitz,

situaci v rámci Vaší reklamace jsme prověřovali a došli k závěru, že u daného výrobku nebyl uskutečněn servisní zásah v rámci reklamačního řízení.

V servisním středisku došlo pouze k obnově továrního nastavení. Po tomto úkonu se Vámi reklamovaná závada neprojevila a z toho důvodu nebylo potřebné do výrobku jakkoliv zasahovat.

Mrzí mne to, ale bohužel Vám nemůžeme vyjít vstříc v rámci uznání dané reklamace.

Děkuji za pochopení a přeji hezký den.

S pozdravem,

Kristina Draštíková
overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2018 20:28, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2018 10:11, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.