Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
moje máma v důchodovém věku si vloni na podzim u internetové společnosti Italstore.cz objednávkou č. 1020007048 objednala boty "Dámské zimní farmářky SHINY černé" za 699,- Kč. Boty neodpovídaly představě a proto je vrátila, což firma Italstore 12.12.2017 potvrdila e-mailem z adresy support@3dvo.zendesk.com (hlavička: agent4 (firma TOZDE s.r.o.)).
18.12.2017 agent4 odeslal mail s vytvořeným dobropisem č. Dobropis-B201708378.pdf (který podle hlavičky vystavila již 3. firma v pořadí: Bohemia Store, Jaurisova 515/4, 14000 Praha, Praha!) s požadavkem na doplnění čísla účtu, na který mají být peníze odeslány.
Číslo účtu bylo doplněno obratem. Po měsíci, když peníze stále nebyly připsány, se máma na firmu obrátila s urgencí. Odpovědí byly omluvy, výmluvy a sliby. Protože to k cíli nevedlo, požádala mne o pomoc a já se do komunikace s agentem4 vložil také. Odpovědí ale až dosud byly opět jen omluvy, výmluvy a sliby v různém mixu a provedení. Žádná lhůta nebyla dodržena, na poslední výzvu agent4 nereagoval.
Žádám vás tímto o radu či pomoc s dalším postupem.
Přece není možné úmyslným vytvořením spletence různých hlaviček, firem a názvů zákazníky uvádět v omyl a využívat jejich slabšího postavení v obchodním vztahu. Nejde jen o zcizenou částku 699,- Kč, ale i o to, že tato firma (nyní údajně "v likvidaci") dále rozesílá svoje nabídky a láká další neinformované zákazníky, navíc zřejmě předává kontaktní údaje o zákaznících dalším "obchodníkům", protože začaly chodit velmi podobné nabídky i z dalších adres.
Prodej obuvi na internetu
Přinejmenším vrácení částky za zboží
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží (nebo i před jeho dodáním). Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.