Společnost


Ing. Štěpán Mitáček

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21472Poškození tiskárny špatným doporučením (nabídkou) dodavatele a tím neuznání reklamace.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.02.2018, před 7 lety

Pavel Žajdlík

Znění stížnosti

Po inkoustové tiskárně (nešla opravit) jsem Ing.Mitáčka požádal, ať mi spolehlivou, laserovou tiskárnu nabídne dle vlastní zkušenosti.
V dobré víře (známe se osobně),že nakupuji u odborníka, fotografa, který tiskárny používá jsem 14.dubna 2016 zakoupil tiskárnu Xerox WorkCentre 6025. Záruční list jsem si musel vyžádat (!), potvrdil mi jej jen v ruštině (v češtině že nemá, když bude problém ať přijdu, vyřešíme).Náplně (tonery) mi doporučil neoriginální, že je také používá, mohou v tiskárně být a jsou levnější. Tak jsem dal na jeho "radu". A tím bylo zaděláno na problém - poškození tiskárny z důvodů použití neoriginálních tonerů a tím neuznání reklamace, čís.servisní zakázky 1224598 společností Český servis.a.s, tel.532140311, brno@ceskyservis.cz
Tiskárnu nemohu používat,cituji ze Zprávy technika: "Rozsah poškození u tiskárny je takový, že není možné opravu z ekonomických důvodů řešit ani pozáručně.


Produkt

Multifunkční tiskárna Xerox WorkCentre 6025, výrobní č.3372429819


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz za tiskárnu (8.490 Kč, faktura 00277, v.symbol 1371, ze dne 14.4.2016),neboť jsem ji nepoškodil vlastní vinou, ale vinou obchodníka, který mi doporučil neoriginální(tj.nevhodné) tonery. Za ty peníze nepožaduji,toť můj vstřícný krok, i když jsem za necelé dva roky za ně zaplatil celkem 4.275 Kč, čímž mě tiskárna stála celkem 12.765 Kč. Kdyby mi ing.Mitáček řekl, že je třeba používat originální (o zboží, které prodává má vědět zásadní věci, jaké jsou u tiskáren třeba tonery), tak je hned s tiskárnou koupím.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2018 09:53, před 7 lety

Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti.

Bylo-li zboží poškozeno nesprávným použitím nebo údržbou, ale spotřebitel nebyl při koupi tohoto zboží o způsobu jeho použití a údržby řádně informován, má nárok domáhat se náhrady škody, jelikož prodávající nesplnil svou zákonnou povinnost. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Je tedy možné prodávajícího vyzvat k náhradě škody, jelikož spotřebiteli nebyly poskytnuty potřebné informace pro správné použití výrobku a na základě nesprávně podané informace došlo k poškození výrobku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel rovněž možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2018 11:01, před 7 lety

Podnikatel nám zaslal následující vyjádření:

"Dobrý den,

vyjádřil bych se k záručnímu listu. Jako záruční list slouží dle zákona faktura, kterou ode mne pan Žajdlík dostal. Panu Žajdlíku nestačila faktura jako záruční list a proto si přinesl záruční list, který byl v krabici s tiskárnou, abych mu na něj dal razítko.
Ode mne byl seznámen se základním používáním tiskárny. Instalaci do počítače si prováděl sám. Samozřejmě v balení tiskárny byl dodán podle zákona návod k použití v českém jazyce, který je spotřebitel povinnen si prostudovat.

Když pan Žajdlík měl v tiskárně prázdné tonery, zavolal mi, že by potřeboval daný typ tonerů. Zdůrazňuji, že dělám pouze nákup a prodej. Nejsem výrobce tonerů. Nabídl jsem tedy zboží, které bylo dostupné u mého dodavatele a to jak originální tonery tak i neoriginální tonery. Pan Žajdlík, který si určitě pročetl návod k používání tiskárny tudíž věděl, že při použití neoriginálních tonerů může přijít o záruku.

Při reklamaci jsem tedy zaslal tiskárnu do autorizovaného servisu, který se stará o reklamace. Autorizovaný servis vydal vyjádření, že reklamace se zamítá z důvodu používání neoriginálního spotřebního materiálu.

Vzhledem k tomu, že Pan Žajdlík není spokojen s výsledkem reklamace, prošel jsem dnes celou záležitost znovu. Při prvotní reklamaci mi pan Žajdlík dodal i několik vytištěných fotografií na různých papírech. Z kvality tisku to vypadá, že byl špatně nastaven typ papíru v tiskárně, což mohlo způsobit poškození osvitové jednotky v tiskárně. Dále návod pro obsluhu upozorňuje, že se má používat veškeré spotřební zboží od firmy Xerox tj. papíry i tonery. Nejsem schopen přesně posoudit, zda papír byl originál od firmy Xerox, ale mezi dodanými potištěnými papíry byly některé s gramáží 200gsm. Tato tiskárna je však konstruovaná pro maximální gramáž 163gsm (je uvedeno v návodu). Proto mohlo dojít k poškození tiskárny použitím nevhodného papíru, který není určen pro danou tiskárnu. Papíry jsem Panu Žajdlíkovi nedodával. Proto jsem dnes vytvořil nový reklamační protokol s vyjádřením mým, kde panu Žajdlíkovi na základě výše uvedených faktů reklamaci zamítám.

S pozdravem
Ing. Štěpán Mitáček"

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.2.2018 22:46, před 7 lety


Pavel Žajdlík

Podtržený text = vyjádření p.Mitáčka
VELKÝMI PÍSMENY – ODBĚRATELE

Ode mne byl seznámen se základním používáním tiskárny. Instalaci do počítače si prováděl sám. TU PRODEJCE NEPÍŠE PRAVDU.
1/SEZNÁMENÍ S POUŽÍVÁNÍM TISKÁRNY PROBĚHLO BĚHEM 5 MINUT-VŠE ŽE MÁM V NÁVODU NA WWW.STRÁNKÁCH FIRMY XEROX
2/INSTALACI DO POČÍTAČE JSEM SI NEMOHL DĚLAT, NEB JI NEUMÍM. TU DĚLAL PRODEJCE !!!

Samozřejmě v balení tiskárny byl dodán podle zákona návod k použití v českém jazyce, který je spotřebitel povinen si prostudovat.
ANO, VELMI STRUČNÝ, ZÁKLADNÍ NÁVOD JSEM SI PROČETL, NA STRANĚ 5 se píše (cituji): Když budete chtít spotřební materiál, obraťte se na místního prodejce nebo navštivte webové stránky spotřební materiál společnosti Xerox.
ANO, AŽ SE SPOTŘEBUJÍ ZÁKLADNÍ ORIG.TONERY V TISKÁRNĚ, MÁM PŘIJÍT, OBJEDNÁ MI (prodejce) NOVÉ. TAK MI TO ŘEKL PO INSTALACI TISKÁRNY.

Když pan Žajdlík měl v tiskárně prázdné tonery, zavolal mi, že by potřeboval daný typ tonerů. Zdůrazňuji, že dělám pouze nákup a prodej. Nejsem výrobce tonerů. Nabídl jsem tedy zboží, které bylo dostupné u mého dodavatele a to jak originální tonery tak i neoriginální tonery. Pan Žajdlík, který si určitě pročetl návod k používání tiskárny tudíž věděl, že při použití neoriginálních tonerů může přijít o záruku.

NA STRANĚ 14 Uživatelské příručky na www.stránkách Xerox stojí, že se nedoporučuje používat jiný než neoriginální spotřební materiál Xerox.

OBRÁTIL JSEM SE TEDY NA PRODEJCE, JAK MI NABÍDL (BUDE MÍT PŘECE TRŽBU), PLNĚ JSEM MU VĚŘIL, S TISKÁRNAMI UŽ PRACUJE JAKO FOTOGRAF NĚJAKÝ ROK KDYŽ TISKNE FOTKY, REKLAMNÍ MATERIÁLY…MĚL JSEM POCHYBNOSTI O NEORIGINÁLNÍCH TONERECH. PRODEJCE (p.Mitáček), MI ŘEKL, ŽE V TISKÁRNĚ MOHOU BÝT, ŽE JE TAKÉ POUŽÍVÁ A UKÁZAL MI JEDEN TONER V OBALU OD GIGAPRINT, KTERÝ UVADÍM JAKO PŘÍKLAD POUŽITÍ PRO MOJI TISKÁRNU: toner Cartrige LX2060C For use in: workForce 6025/6027. ŘEKL MI TAKÉ, ŽE ORIGINÁLNÍ SE HŮŘE SHÁNĚJÍ. TAK JSEM DAL NA JEHO DOPORUČENÍ KOUPIT NEORIGINÁLNÍ A TÍM BYLO NA POŠKOZOVÁNÍ TISKÁRNY ZADĚLÁNO, NE MOJÍ VINOU. KDYBY MI PRODEJCE ŘEKL, NEVÍM, NEJSEM SI JIST U TOHOTO TYPU TISKÁRNY, TAK VOLÍM ORIGINÁLNÍ TONERY – KDYŽ UŽ JSEM PRO DOMÁCÍ POUŽÍVÁNÍ SE ROZHODL KOUPIT BAREVNOU, MULTIFUNKČÍ LASEROVOU TISKÁRNU (DLE HESLA NEJSEM TAK BOHATÝ, ABYCH KUPOVAL LEVNÉ VĚCI)

Při prvotní reklamaci mi pan Žajdlík dodal i několik vytištěných fotografií na různých papírech. Z kvality tisku to vypadá, že byl špatně nastaven typ papíru v tiskárně, což mohlo způsobit poškození osvitové jednotky v tiskárně. Dále návod pro obsluhu upozorňuje, že se má používat veškeré spotřební zboží od firmy Xerox tj. papíry i tonery. Nejsem schopen přesně posoudit, zda papír byl originál od firmy Xerox, ale mezi dodanými potištěnými papíry byly některé s gramáží 200gsm. Tato tiskárna je však konstruovaná pro maximální gramáž 163gsm (je uvedeno v návodu). Proto mohlo dojít k poškození tiskárny použitím nevhodného papíru, který není určen pro danou tiskárnu. Papíry jsem Panu Žajdlíkovi nedodával.
NAD TÍMTO VYJÁDŘENÍM PANA MITÁČKA NESTAČÍM ŽASNOUT. MĚL JSEM K POUŽÍVÁNÍ VELKÝ „ŠTOS“ FOTOPAPÍRŮ (LESKLÉ A MATNÉ) PRÁVĚ OD NĚJ, KTERÉ VZAL ZE SVÝCH ZÁSOB A DAL MI JE PŘI KOUPI TISKÁRNY ZDARMA !!! LESKLÉ PAPÍRY TISKÁRNA NEBRALA, TO DOKAZUJE, ŽE BYL PŘESVĚDČEN, ŽE TISKÁRNA JAK TISKÁRNA, S PAPÍREM NEBUDE PROBLÉM. A BYL, TAK JSEM LESKLÝ NEPOUŽÍVAL, JEN MATNÉ (NA FOTKY-JSOU I HEZČÍ). NA BĚŽNÝ TISK JSEM POUŽÍVAL TENKY, KANCELÁŘSKÝ PAPÍR URČENÝ PRO „LASERPRINT“. A NEBYL S TÍMTO KANCELÁŘSKÝM ŽÁDNÝ PROBLÉM DO PROSINCE 2017
ZÁVĚREM CHCI ŘÍCT, ŽE JSEM PRODEJCI (ZNÁME SE OSOBNĚ) PLNĚ DŮVĚŘOVAL. SVÝM AMATERSKÝM, NEODBORNÝM POČÍNÁNÍM MĚ UVEDL V OMYL PŘI VOLBĚ TONERŮ, KTERÝ MĚ BĚHEM NECELÝCH DVOU LET NENÁVRATNĚ POŠKODILY TISKÁRNU. Cituji ze zprávy Českého servisu Brno: „Vzhledem k rozsahu poškození tiskárny není možné opravu z ekonomických důvodů řešit ani pozáručně“.
ZARÁŽEJÍCÍ JE, ŽE PAN MITÁČEK NEPROJEVIL ANI SNAHU SE MI OMLUVIT ŽE POCHYBIL, O NÁHRADĚ ŠKODY ANI NEMLUVĚ.

JELIKOŽ MI VYJÁDŘENÍ D TESTU DALO ZA PRAVU …Bylo-li zboží poškozeno nesprávným použitím nebo údržbou, ale spotřebitel nebyl při koupi tohoto zboží o způsobu jeho použití a údržby řádně informován, má nárok domáhat se náhrady škody, jelikož prodávající nesplnil svou zákonnou povinnost. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích…VYZVU ZNOVU PRODEJCE O VRÁCENÍ PENĚZ …Je tedy možné prodávajícího vyzvat k náhradě škody, jelikož spotřebiteli nebyly poskytnuty potřebné informace pro správné použití výrobku a na základě nesprávně podané informace došlo k poškození výrobku.
POKUD PRODEJCE ODMÍTNE, VYUŽIJI MIMOSOUDNÍHO ŘEŠENÍ PŘI ČOI….Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel rovněž možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci.

text kurzívou = vyjádření d Testu

Pavel Žajdlík

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2018 20:18, před 7 lety

Podnikatel již neprojevil zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.