Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dal jsem si opravit do autorizovaného servisu Eberspächer (Martin Tobiáš NON STOP SERVIS) moje nezávislé topení ve voze Ford Focus.Bohužel oprava nebyla řádně provedena a opravu jsem za cca čtrnáct dní reklamoval (topení přestalo fungovat).Topení po opravě vykazovalo stejné nedostatky jako před opravou.Servis vůz prohlédl a reklamaci neuznal z důvodu nalezení nových závad nesouvisejících s opravou (vada na řídící jednotce).To jsem rozporoval u výrobce Eberspächer a tam mi bylo oznámeno že autorizovaný servis neměl vůbec opravu provádět jelikož na to nemá řádný diagnostický nástroj od výrobce vozu Ford (nezávislé topení sice dodává do vozu firma Eberspächer ale řídící jednotku dodává Ford).Kdybych byl na tuto skutečnost upozorněn před opravou nenechal bych si opravu provést.Vybral jsem si tento servis z důvodu že byl v brožuře a na stránkách firmy Eberspächer uveden jako autorizovaný servis.Nález na topení při reklamaci jsem prověřoval u Fordu a tam mi podle popisu závady sdělili že se nedomnívají že by závada byla na řídící jednotce jak tvrdí servis Martin Tobiáš. S panem Tobiášem jsem se nakonec domluvil telefonicky na finančním vyrovnání ale druhý den se snažil částku snížit a pak dohodu úplně zrušil. Zrušení předcházel můj nesouhlas s podepsáním faktury za opravu kde v ujednání bylo že vůz jsem si převzal v pořádku a opravený dle ujednání.
Oprava nezávislého topení Eberspächer
Požaduji vrácení peněz za opravu jelikož vůbec neměla být servisem provedena. Kdybych byl upozorněn na to že servis nemá oprávnění jako autorizovaný servis toto topení opravovat a že mi to opraví jako nautorizovaný servis tak bych s opravou nesouhlasil.
|
Tweet |
V případě, že oprava není řádně provedena a nevede k odstranění vady, má objednatel nárok na bezplatné odstranění vady. Pokud by se tak nestalo nebo by to nebylo možné, má nárok na vrácení peněz za opravu, případně o úhradu náhrady škody. Bude nutné písemně doložit vyjádření jiného odborníka o vadnosti provedení opravy.
Dobrý den
Protože Vaše stránky nenavštěvuji, nemohl jsem reagovat na stížnost, která na mě byla podána před měsícem nespokojeným zákazníkem. Tvrzení která jsem se dočetl jsou neúplná a zkreslená. Zákazník před návštěvou našeho servisu navštívil autorizovaný servis Ford a pak teprve nás s tím, že tuto opravu od naší firmy požaduje, že jsme zveřejněni na portále firmy Eberspächer jako autorizovaný servis, který se specializuje na tyto opravy. Pravda je, že jsme nemohli připojit řídící jednotku na počítač firmy Eberspächer (EDIT) z důvodu, že topení je z prvovýroby kde tato diagnostika nepodporuje všechny výrobce aut. Proto jsme použili diagnostiku firmy BOSCH, která nám v tomto pomáhá. Toto vybavení je v automobilovém průmyslu uznávané a používá se i na STK. Zákazník vědomě opustil autorizovaný servis Ford a navštívil naši firmu, která vlastní vybavení na opravu těchto zařízení. Auto bylo diagnostikováno přístrojem Bosch KTS 520, který je pravidelně aktualizován firmou Bosch. Bohužel se nedalo pánovi vysvětlit, že je jedno čím diagnostikuji. Protokol, který si dodnes uschovávám pro tuto situaci, jsem zákazníkovi předložil . Byl v češtině tudíž srozumitelný i pro laika. Nebyla to ŘJ topení jak píše ale motor hořáku (zkrat na kostru) jak přímo psala diagnostika. Předešlý protokol, který dostal od nás, zapřel. Zákazníkovi byla v rámci jeho stížnosti nabídnuta sleva na hodinovou sazbu a materiál, že si zaplatí. Bohužel nepřijal naší nabídku a oháněl se právníky a soudem. V první opravě mu byla účtovaná sada těsnění, síto, svíčky, autochemie, spojovací materiál a práce. V žádném případě nebylo nutné preventivně vyměňovat motor hořáku, který se choval při opravě normálně. Při preventivní výměně by jsme uměle navýšili opravu o cca 3 200,-Kč bez DPH. Když jsme zákazníkovi vysvětlovali, že elektromotor může být přerušen i jako žárovka u které to nejde říci do předu, nechtěl ani slyšet a stál si za svým, že pracuje v automobilovém průmyslu a že vše ví. Za to, že vznikla nová závada, která mu jeho topení dostala do nefunkčního stavu, nemůžeme. To že měl zákazník smůlu - souhlasím. Proto si myslím, že není potřeba hned někoho bez podkladů odsuzovat. To je vše co bych napsal . Zároveň bych chtěl poděkovat dTestu za výzvu a možnost se vyjádřit.
V případě, že lze doložit zprávu o provedené diagnostice, bude nutné, aby servis, který tvrdí, že byla špatná předložil vlastní diagnostický protokol, kterým by původní rozporoval. V případě, že by se protokoly neshodovaly, musel by vady a výsledky diagnostiky vyhodnotit jiný odborník.
Dobrý den,
pan Tobiáš se ohání mnou zkreslenými informacemi, ale bohužel sám je zkresluje tak aby se obhájil. Ano u autorizovaného servisu Ford v mém městě jsem se informoval na možnost opravy nezávislého topení. Tam mi bylo řečeno, že tyto opravy u nich nejsou běžné a popravdě ještě žádnou takovou neprováděli. Proto jsem se obrátil na autorizovaný servis Eberspächer. Pokud bych chtěl opravit nezávislé topení v neautorizovaném servisu nejezdím až do Liberce a zajedu si vedle do vesnice, kde tyto opravy provádějí. Co se týče nabídnuté slevy: Po telefonu jsem panu Tobiášovi nabídl, že za použitý materiál nebudu chtít peníze zpět pokud mi vrátí peníze za provedenou práci. Pan Tobiáš mi nabídl slevu 50% z celkové částky za opravu. Bylo to proti mému návrhu o pár stovek méně, ale souhlasil jsem. Přes email jsem mu zaslal číslo účtu a čekal na vyrovnání. Pan Tobiáš mě ale kontaktoval znovu a vysvětloval mi, že aby mohl vytvořit zápočtovou fakturu potřebuje ode mne podepsanou původní fakturu. Zapomněl se ale zmínit, že podpisem faktury souhlasím s ujednáním uvedeném na faktuře a to, že jsem si vůz převzal v pořádku a opravený dle domluvy. Fakturu jsem mu podepsal s dovětkem, že vůz jsem si v pořádku nepřevzal a opravu reklamuji a odeslal ji emailem panu Tobiášovi. Druhý den, mi pan Tobiáš opět snížil částku o dalších pět stovek a odkazoval se na telefonní hovor, že jsme se prý domluvili na 50% slevě z ceny práce, což ale nebyla pravda. Když jsem nesouhlasil poslal mi odpověď, že mou reklamaci neuznává. Nakonec jsem se spojil s Importérem Ford a poprosil ho o pomoc s vyhledáním autorizovaného servisu Ford, kde mají zkušenosti s opravami nezávyslích topení Eberspächer. Díky Importérovi jsem se s jedním zkontaktoval a vůz tam nechal opravit. V příloze zasílám výpis z diagnostiky od autorizovaného servisu Ford, kde je uvedena závada řídící jednotky a také proshlášení autorizovaného servisu ford, že se jednalo o vadnou řídící jednotku a ne zkrat na kostře jak uvádí pan Tobiáš. To jednoznačně ukazuje na to, že vůz byl špatně diagnostikován v autorizovaném servisu Eberspächer a tudíž i oprava byla provedena špatně autorizovaným servisem Eberspächer. To ale i tak nemění nic na tom, že jsem byl na začátku autorizovaným servisem Eberspächer uveden v omyl, když mi neoznámili, že jako autorizovaný servis Eberspächer nemají opravnění můj vůz opravovat z důvodu nedostačujících diagnostických zařízení.
Dobrý den
p.Dusil byl opravován 7.1.2014 a na reklamaci přijel 27.1.2014.V tomto rozmezí nás ani telefonicky nekontaktoval o nespokojenosti k opravě.V příloze dávám k nahlédnutí diagnostiku, kterou jsme provedli při reklamaci. Při první diagnostice (v reklamačním řízení) je psaná řídící jednotka Eberspächer- vnítřní závada, která se nám jevila jako sporadická.Šla smazat a zustávala tam pořád závada- motor hořáku a datová sběrnica CAN-bus.Protože jsme nemohli topení demontovat k dalšímu měření na přání zákazníka, nemohli jsme dospět k závěru jako Ford.To, že jsme topení vyčistili při první opravě bylo v pořádku, protože topení nebylo podle zákazníka servisováno delší dobu.Žádná diagnostika neumí určit stav těsnění a síta svíčky, které bylo utemováno špatně spálenou naftou.Čištění bylo nutné protože topení špatně spalovalo.P.Dusilovi nebyla uznaná závada, protože mu při první opravě nebylo namontováno z výše uvedených dílů co píše nic(řídící jednotka,motor hořáku). Tvrdím, že závady po opravě se vyskytly jako nové.Tvrzení autorizovaného servisu odmítám protože síto svíčky, které bylo zanešeno způsobuje také kouřivost topení.Po opravě jsme topení vyzkoušeli a jevilo se v pořádku.
Dobry den,
Porovnanim vypisu z diagnostiky jasne prokazuje spatne diagnostikovani meho vozu. Pri prvni oprave tato chyba vyustila v celkem zbytecnou opravu za skoro sest tisic. Stale to ale nemeni nic na tom ze dle vyjadreni zastoupeni firmy Eberpacher pro Ceskou Republiku pan Tobias nemel opravneni jako autorizovany servis muj vuz opravovat. Na toto jsem mel byt upozornen pred zapocetim opravy. Kdybych byl na toto upozornen, nenechal bych vuz u pana Tobiase opravovat. Vuz jsem vezl specialne do autorizovaneho servisu Eberpacher a pan Tobias si toho byl vedom jak pise vyse a i pres to me na nastalou situaci neupozornil.
V případě, že v rámci první opravy diagnostika vadu nepotvrdila, bylo by nyní nutné prokázat, že již při první diagnostice se na automobilu vyskytovala vada, která nebyla zjištěna. Pokud po nějaké době došlo k reklamaci a byl diagnostikou potvrzen výskyt vady jiné, musel by jiný odborník potvrdit, že vada tam byla již při první návštěvě servisu - nejlépe i porovnáním protokolu o první diagnostice spotřebitelem.
Co se týče informace o tom, že jde o autorizovaný servis, záleží, kdo ji poskytl. I v neautorizovaném servisu může zákazník žádat opravu a servis není povinný sdělit, že není autorizovaný. Ten kým byla poskytnuta zavádějící informace o tom, že je servis autorizovaný, odpovídá za škodu. Škoda a její výše by musela být prokázána.
Vzhledem k tomu, že se žádná ze stran ke stížnosti již delší dobu nevyjádřila, žádáme spotřebitele o sdělení v jaké fázi se případ nyní nachází. Pokud byl spor vyřešen, prosíme o uzavření stížnosti a připojení vlastního hodnocení.
Žádná ze stran již nevyužila možnosti reagovat. S ohledem na princip dobrovolnosti služby VašeStížnosti.cz jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.