Počet nahlášených stížností: | 30 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 7.1.2014 jsem podal výpověď smlouvy o vedení běžného bankovního účtu v Raiffeisenbank a.s. Zůstatek účtu mi byl převeden ve prospěch nového účtu ve Fio bance až 5.2.2014, takže jsem 2 týdny nemohl disponovat svými vlastními prostředky (ve výpovědi je definována 14denní výpovědní lhůta, kdy jsem ještě mohl svými vlastními prostředky disponovat). Existuje nějaká právní opodstatněnost takovéhoto postupu ze strany banky? Děkuji.
běžný účet č. 3936473001/5500
Chci odpovědět na otázku, zda existuje nějaká právní opodstatněnost takovéhoto postupu ze strany banky? Děkuji.
|
Tweet |
Dle § 3077 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku se na výpověď smlouvy o účtu vztahuje již tato právní úprava. Dle tohoto zákona může majitel účtu vypovědět závazek ze smlouvy o účtu vypovědět kdykoli. Po doručení výpovědi je banka povinná vystavit konečné vyúčtování a zaslat peníze, které na účtu zůstaly. V případě, že byl postup v rozporu s obchodními podmínkami, ocitla se banka v prodlení s plněním a zákazník může požadovat i úrok z prodlení.
Společnost se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického servisu. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.