Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 5.2.2018 jsem zaslala na be2 souhrn:
Dne 8.12.2017 jsem si objednala měsíční službu Be2. Jelikož nemám absolutně zájem o Premium členství, zaslala jsem dne 10.1.2018, kterou Be2 uvádí pro komunikaci se zákazníky, svou vůli smlouvu ukončit a dál v odběru těchto služeb nepokračovat na formuláři odstoupení od smlouvy. Zakoupila jsem si službu za 149 Kč v domnění, že to je na měsíc! Členství mi bylo po měsíci prologováno o další 3 měsíce a současně mi byl zablokován profil. Bylo mi také oznámeno, že členství bude zrušeno k 8.4.2018. Malými písmeny někde asi je uvedena tříměsíční prologace, ale toho jsem si nikde nevšimla a ze strany Be2 je to klamavé a podvodné jednání a z tohoto důvodu vynucenou prolongaci 2530(2247 + poplatek 283) nejsem ochotna zaplatit. Uvedla jsem, že strany be2 se jedná o podvodné a klamavé jednání. Požádala jsem Be2 o uzavření této věci, ukončení smlouvy bez vynucování dalších plateb. Dne 7.2. mi bylo odpovězeno, že vypovězení automatické prolongace VIP členství bude potvrzené jakmile bude uhrazený dlužný poplatek. Dne 7.2.2018 jsem dále napsala, že smlouvu neuznávám od samého počátku, protože protistrana při jejím sjednávání použila lest a jiné nekalé obchodní praktiky a podala jsem námitku relativní neplatnosti smlouvy.
Dne 8.2.2018 mi byla zaslána poslední - platební upomínka na částku 2530 a bylo mi sděleno, že "V případě, že platba nebude z Vaší strany realizovaná, bude případ předán společnosti pro vymáhání dlužných poplatků. Mějte prosím na paměti, že prostřednictvím IP adresy, pod kterou byla Vaše platba evidována (81.200.56.182), je možné provést dohledání fyzické adresy a následně zahájit řízení v souvislosti s vymáháním dluhu."
Referenční číslo: CZ-2018-01-08-167727761-BE2-DN
Zrušení smlouvy bez jakéhokoliv dalšího placení čehokoliv a okamžité ukončení zasílání výhružných e-mailů.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
ID: K2PGKF13
Dobrý den, paní Vavrušková.
Veškeré potřebné informace/ objasnění Vám byly zaslané již v rámci komunikace ze strany Zákaznického centra a Oddělení pohledávek be2 v období 11.01.2018 až 08.02.2018,
děkujeme Vám.
Žádám opětovně o zrušení smlouvy z důvodů klamavého a podvodného jednání (neoprávněná prologace, objednávka pouze na 1 měsíc - částka 149,- uhrazena)a okamžité ukončení zasílání výhružných e-mailů.
Pozornosti spotřebitelky doporučujeme nad rámec našeho vyjádření ještě příručku Evropského spotřebitelského centra k tomuto typu situací, kterou spolu s článkem nalezne zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
ID: K2PGKF13
Dobrý den, paní Vavrušková.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 08/12/2017. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
Prosím dTEST o komentář. Doporučujete zaplatit nebo platební upomínky házet do spamu?
Existence povinnosti částku zaplatit záleží na tom, zdali bylo platně dojednáno automatické prodloužení smlouvy. Jak jsme uváděli již v našem prvním vyjádření, společnost má povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření.
My jsme toho názoru, že informace o automatickém prodloužení smlouvy spolu s dalšími poučeními nejsou uvedeny na platebních stránkách vzhledem ke zvolené barvě písma, jeho velikosti a kontrastu s podkladem dostatečným způsobem. Z takového závěru by vyplývalo, že společnost nemá na další platbu, než tu za měsíc, nárok, jestliže spotřebitel službu nevyužíval. Důrazně však upozorňujeme, že náš názor není právně závazný a záleželo by na individuálním posouzení případu soudem.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitelky.
ID: K2PGKF13
Dobrý den.
Na úhradě dlužného poplatku - s ohledem na informace, uvedené v rámci našeho komentáře ze dne 19.02.2018 - i nadále setrváváme,
děkujeme Vám.
Dne 9.3.2018 jsem ve schránce našla "první upomínkový dopis", který mi byl vhozen bez doručenky jako obyčejné psaní (viz příloha).
Opětovně žádám o zrušení smlouvy z důvodů klamavého a podvodného jednání (neoprávněná prolongace, objednávka pouze na 1 měsíc - částka 149,- uhrazena)a okamžité ukončení zasílání výhružných dopisů a e-mailů. Pokud mi budou nadále chodit výhružné dopisy či maily, budu věc řešit právní cestou u soudu.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitelky.
ID: K2PGKF13
Dobrý den.
Na úhradě dlužného poplatku - s ohledem na informace, uvedené v rámci našeho komentáře ze dne 19.02.2018 - i nadále setrváváme,
děkujeme Vám.
Prosím o vyjádření dTest. Je možné zasílat upomínky obyčejnou poštou bez doručenky?
Vzhledem k tomu, že inkasní agentura, která upomínku zaslala, je pouze soukromoprávní subjekt, který byl na základě smlouvy pověřen společností be2 k inkasu pohledávky, kterou společnost tvrdí, že má, může pro komunikaci zvolit libovolnou formu. Nejedná se totiž o žádný oficiální subjekt, jenž by měl větší oprávnění než zasílat upomínky. Aby mohlo být přistoupeno k nějakému vymáhání oficiální cestou, muselo by nejdříve proběhnout řešení soudní cestou a vydán pravomocný rozsudek, který by byl exekučním titulem.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj stížnosti reagovat.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.