Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
20.12.2017 jsem převzal zásilku s počítačovým setem "SET YENKEE AMBUSH CZC", který koupila má matka mému synovi jako vánoční dárek.
Po rozbalení jsem věci vizuelně zkontroloval, ale nevyndaval z plastových obalů, aby zboží zůstalo pěkně zabalené na vánoce. Bohužel až na vánoce, kdy syn vybaloval dárek a vyndal klávesnici z plastového obalu, začaly zespodu odpadávat plastové kousky a bylo jasné, že klávesnice je poškozená. Ještě týž večer syn zjistil, že nefunguje jedno ze sluchátek, které byly také součástí setu.
Zaslal jsem výše zmíněné společnosti formulář s odstoupením od smlouvy. Ta ale pouze vyměnila sluchátka a klávesnicí se vůbec nikdo nezabýval.
Nevím, jaké mám učinit další kroky k uplatnění reklamace i když je evidentní, že klávesnice již přišla poškozená.
Soud je pro mne přípustný, ale až jako poslední možnost.
225585 Set Yenkee AMBUSH CZC, CZ/SK Jedná se o set, kde je herní klávesnice, sluchátka, myš a podložka.
Rád bych, aby měl syn plnohodnotnou, nerozbitou klávesnici a mohl ji konečně používat. Má do teď vlastně poloviční dárek.
Chtěl bych tedy zboží vyměnit.
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.