Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 9.01.2018 jsem si na stránkách www.c-date.cz provozovanou společnosti interdate a.s. zakoupil členství prémium-klasik na měsic na vyzkoušení za částku 180 Kč. Platba proběhla skrze platební portál přes platební kartu se zadáním 3-místného CSV kódu mé karty. Služby jsem vyzkoušel a po pár dnech jsem tento web přestal využívat pro nespokojenost s tím, že dané členství vyprší. Dne 9.02.2018 mi byla vyúčtována touto společností částka 2394 Kč za prodloužené členství, které jsem v žádném případě nechtěl. Na tuto platbu mi nepřišlo žádné upozornění a platba byla od společnosti neautorizovaná.
Kontaktoval jsem tedy společnost hned 10.02.2018 interdate a.s. na email : service@c-date.cz o žádost na navrácení této platby z důvody nevyužití těchto služeb a nepotřebou dále prodlužovat toto členství. Společnost mi odpověděla zamítnutím navrácení této platby z důvodu cituji : "s ohledem na skutečnost, že jste včas a řádně nevypověděli automatickou prolongaci svého VIP členství".
V den přijetí emailu jsem vypověděl členství k tomuto dni zaslaným vyplněným výpovědním formulářem ve formátu .jpg skrze emailovou přílohu na email společnosti.
Chtěl bych tímto získat zpět mou zaplacenou částku 2394 Kč a zablokovat možnost dalšího prodlužování automatického členství. Důvodem je neautorizované stržení částky z mého účtu. Další důvod bych uvedl, že automatické členství bylo předěláno na Premium-Relax za částku 399CZK/měsíc i když jsem zakoupil Premium-Klasik, což neodpovídá ceně za 6 měsíců. Služby za prodloužené členství jsem nevyužil.
Mé ID kontaktu u společnosti je : UIEKIE82
Děkuji Vám.
prémium členství Premium-Klasik
Navrácení uhrazené částky za automatické prodloužení a zrušení automatického předplatného za VIP členství.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti Interdate S.A. (dále jen VOP) se placený smluvní vztah na určité období automaticky prodlužuje o zvolené nebo uvedené období, pokud není 14 dní před uplynutím původního období vypovězen. Smluvní závazek je možné i poté vypovědět, spotřebitel však dle VOP nemá právo na vrácení platby, kterou již provedl. Výpověď lze zaslat ve stanovené výpovědní lhůtě prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu a jakožto důkaz o provedeném vypovězení smlouvy lze společnosti následně přeposlat výpovědní email, či kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení pošty o odeslání výpovědi formou dopisu.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
ID: UIEKIE82
Dobrý den.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasil s Všeobecnými obchodními podmínkami C-date (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 07/01/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolil a uhradil a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslal (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
........................
Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené.
Vaše Prémiové členství je platné do 07/08/2018, po uvedeném datu nebude prodloužené.
Dobrý den,
Výpověď jsem v řádném termínu neodeslal. Odeslal jsem ji až po stažení částky z Vaší strany. Rád bych zdůraznil, že mé členství bylo zakoupeno jako Premium-Klasik, tedy za 180,- Kč měsíčně s tím, že jsem si to chtěl na daný měsíc vyzkoušet. Pokud je vaše automatická prolongace po dobu 6 měsíců, měla by odpovídat částka 1080,- Kč. Vy jste si však stáhli 2394,- Kč a zaúčtovali mi jinou službu po dobu 6 měsíců, což je členství Premium-Relax.
Zde se plně ztotožňuji s vyjádřením dtestu. Nebyl jsem informován o změně ceny za měsíční zúčtovací období za mou smlouvu a jedná se tak o porušení mé smlouvy s Vaší společností. Autorizace neproběhla z mé strany a trvám nadále na navrácení mé platby. Zaplacené služby za toto období jsem nevyužil.
Děkuji,
Pavel Bálský
V tomto a podobných případech je zásadní, zdali spotřebitel platně souhlasil s automatickým prodlužováním svého závazku, anebo ne. Dle zaslaných informací o tom, jak vypadá informace o automatickém prodloužení na platebních stránkách, jsme toho názoru, že prodlužování závazku platně sjednáno není. Poskytnutou informaci je totiž zapotřebí posoudit nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Při zohlednění barvy a velikosti písma a jeho kontrastu s podkladem tak informaci hodnotíme jako nedostatečnou. V takové situaci nevzniká společnosti nárok na uhrazení jiné částky než měsíčního poplatku. Upozorňujeme ale, že náš názor není právně závazný. Jediný, kdo by mohl závazně posoudit, zdali prodloužení bylo dojednáno platně, či nebylo, je soud.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost reagovat na vyjádření spotřebitele.
Dobrý den.
Vezměte prosím na vědomí, že Vaše Prémiové členství je automaticky obnoveno pokud není včas zrušeno. O automatickém obnovení jste byl informován v okamžiku platby na platební stránce. A také přes uvítací email jenž Vám byl zaslán na Váš email.
Tyto informace je také možné najít přímo ve Vašem profilu v sekci FAQ / Pomoc a také ve Všeobecných obchodních podmínkách. Vzhledem k tomu, že jsme od Vás neobdrželi v požadované výpovědní době odpovídající výpověď Prémiového členství, proběhlo automatické obnovení.
Vaše výpověď nám měla být odeslána nejpozději dne 03/02/2018.
Dobrý den,
opět bych se zde chtěl ztotožnit s vyjádřením dtestu. Veškeré informace o tomto automatickém prodloužení v rámcí platební stranky je nečitelné. Je to psáno malým písmem a vzhledem k pozadí stránky je tento text špatně viditelný.
Zmíněný uvítací mail mi nikdy od Vaší společnosti nepřišel. Ujistil jsem se také přes spam koš používaného emailu, jestli nezapadl tam.
Pokud se jedná o automatické prodloužení smlouvy o 6 měsíců, měla by být uvedená částka 1080,- Kč za dané prodloužené období. Nedostal jsem žádnou informaci o tom, že mé členství se změnilo na Premium-Relax z Vaší strany. Jedná se o jiný produkt, než jsem si u Vás původně zakoupil.
Případ předám také na posouzení na Evropské spotřebitelské centrum.
Pavel Bálský
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na poslední vyjádření spotřebitele.
ID: UIEKIE82
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již kontaktovalo Zákaznické centrum C-date – překontrolujte si prosím svou schránku a reagujte na přijatý email,
děkujeme Vám.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji, vyřešeno.