Společnost


Kupžárovky s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21509Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.02.2018, před 7 lety

Kateřina Lišková

Znění stížnosti

Na pražské pobočce společnosti Kupžárovky s.r.o. jsem si dne 26. 1. 2017 koupila autožárovku Osram H7, která po třičtvrtě roce přestala zničeho nic fungovat. Dne 30. 1. 2018 jsem žárovku reklamovala, nejprve mi v obchodě nechtěli vůbec reklamaci převzít, ale po mém usilovném naléhání se mnou sepsali reklamační protokol a během 2 minut reklamaci zamítli s tím, že životnost žárovky byla ukončena jejím běžným užíváním. Ovšem na krabičce ani na dokladu není nikde uvedeno, že životnost žárovky je menší než dvouletá záruka, která je dána ze zákona, to ovšem prodejce nezajímalo. Hodnota žárovky není velká, sice 70 Kč, ale jsou žárovky, které stojí 500 Kč a více, proto si myslím, že je potřeba to řešit. To by totiž znamenalo, že žárovky nemají žádnou záruku, a to už by si nákup asi každý dobře rozmyslel. Převzala jsem si tedy reklamační protokol a obracím se na Vás o pomoc.


Produkt

žárovka Osram H7 64210, 55W, 12V, katalogové označení (ean) 4050300332185


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz a omluvu za způsobené komplikace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2018 11:59, před 7 lety

Ustanovení § 2165 odst. 1 občanského zákoníku stanoví záruku obecně ve lhůtě dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Druhý odstavec tohoto ustanovení říká, že je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedená doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost, tedy věc má zkrácenou záruku uvedenou v jedné z výše zmíněných forem. Ve spotřebitelských vztazích navíc platí, že prodejce zavazují záruční podmínky dané výrobcem (typicky u žárovek jde o jejich životnost) v souladu s § 2166 odst. 1 téhož zákona. Je-li doba, po jakou lze zboží užívat (životnost), určena například počtem hodin svícení, záruční doba skončí jejich vyčerpáním. Prodejce tedy odpovídá za vady prodaných žárovek v rozsahu jejich životnosti určené výrobcem.

Není-li na výrobku, obalu či přiložené dokumentaci tato hodnota uvedena, činí záruční doba zákonem stanovených dvacet čtyři měsíců.

Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace a od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2018 17:07, před 7 lety

Společnost nám ke stínosti zaslala následující vyjádření:

"Dobry den.

Uvedené zboží, na které zákaznice podala reklamaci, patří do kategorie spotřebního zboží na které se vztahuje pouze záruka na výrobní vady a ne na opotřebení používáním. Po právní stránce se opíráme o zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník - režim práv z vadného plnění v případě koupě zboží spotřebitelem naleznete v § 2165 a následujících občanského zákoníku. Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. To znamená, že záruka je námi poskytována pouze na vady výrobku, které nelze ztotožňovat s jeho životností – zákaznice koupila zboží více než před rokem a toto používala. Na tuto skutečnost byla rovněž upozorněna panem prodavačem na prodejně.

Navíc jsem dnes při podrobném prozkoumání tohoto obchodního případu zjistil, že tato zákaznice uvedené zboží u naší společnosti (tj. u společnosti Kupžárovky s.r.o. IČO: 06157912) nezakoupila, v době pořízení zboží (leden 2017) naše firma ještě neexistovala.

Je nám líto, z výše uvedených důvodů nelze reklamaci vyhovět.

s pozdravem

Michal Vondra
Kupzarovky.cz"

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.2.2018 13:01, před 7 lety


Kateřina Lišková

Dobrý den,

paragraf zákona, o který se opíráte, říká, že záruka na spotřební zboží je 24 měsíců od zakoupení a vzhledem k tomu, že na obale ani faktuře není uvedena nižší životnost než je zákonná lhůta 24 měsíců je má reklamace žárovky oprávněná.

Jinak co se týče vaší neexistence: Tato stížnost byla podaná na základě vámi zamítnuté reklamace z důvodu ukončení životnosti žárovky jejím běžným užíváním. A ne na základě vaší existence či neexistence. Váš obchod jsem našla na základě webových stránek www.kupzarovky.cz, kde byla i adresa pražské pobočky, kde jsem nakupovala v lednu 2017. Na faktuře v razítku i v dodavateli jsou tyto stránky uvedeny. Tudíž jsem nepředpokládala, že IČO na stránkách a na faktuře se bude nějak lišit. Je celkem podezřelý, že jsem byla na vašich stránkách a na vaší pobočce a nakoupila jsem tam zboží, ovšem daňový doklad jsem dostala s jiným IČem.

Proto si stále myslím, že moje stížnost je oprávněná a mám nárok na vrácení peněz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2018 20:08, před 7 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.