Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Datum zakoupení zboží: 22.11.2013, datum reklamace 14.1.2014. Při reklamaci obuvi jsem chtěla uplatnit rozpor s kupní smlouvou dle § 616 zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku. Rozlepená obuv. V reklamační protokolu zapsáno, že požaduji výměnu zboží za nové nebo vrácení kupní ceny, pokud už boty nebudou v prodeji.
Vyjádření k reklamaci od prodávajícího:
Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak. Ve Vašem případě je možné vadu odstranit opravou. Cena opravy je nižší než prodejní cena. Z toho je zřejmé, že na vrácení peněz dle požadavku zákazníka odporuje povaze věci. Zákazník nemá nárok na vrácení peněz, ale pouze na bezplatnou opravu obuvi. Reklamaci zamítáne jako neoprávněnou, v případě souhlasu zákazníka jsme připraveni obuv opravit.
Nejsem si jista co přesně znamená "neodporuje povaze věci". Mám právo na výměnu obuvi nebo vrácení peněz?
Děkuji za odpověď
značka obuvi: Lasocki
výměna, vrácení hotovosti
|
Tweet |
Ustanovení, kde je výraz, pokud to neodporuje povaze věci se vztahuje k důkazní povinnosti prodejce nikoli ke způsobu vyřízení reklamace. V ustanovení § 616 odst. 3 občanského zákoníku výslovně stanovuje, že rozpor s kupní smlouvou bude řešen opravou nebo výměnou dle požadavku kupujícího. Přiměřenost se posuzuje až po 6 měsících od zakoupení dle § 622 občanského zákoníku.
Kupující má dle nám dostupných informací nárok na výměnu za nové zboží.
Ačkoli společnost CCC Czech, s.r.o. na danou stížnost nereagovala, po osobním setkání s paní vedoucí dané společnosti a vámi vyjádření k dané stížnosti nakonec reklamaci uznali a vrátili mi peníze. Bez vaší pomoci a pomoci vaší spotřebitelské poradenské telefonní linky by vymáhání mého práva bylo daleko složitější.