Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 2.2.2018 mě zavolala nějaká paní ohledně ankety na parfémy. V 6.2.2018 potom zavolal pan že jsem VIP a dostal slevu na parfémy a nějakou dobu odmítal a pak jsem povolil. Po deseti minutách jsem chtěl zrušit objednávku ale jsem na číslo nedovolal a volal jsem 30 v ten den a nic. 8.2. jsem napsal SMS(412152501) že ruším objednávku a nic. 13.2. Že odeslaly objednávku na moji adresu a 14.2. Jsem objednávku nepřevzal a co mám dělal. Mám zaplatit dobírku 889,-kc za 2 parfémy a když jsem se podíval na internet tak jsou to zloději. Parfémy jsou padělky a nic nevydrží dlouho.
zrušení objednávky
Požaduji zrušení objednávky a nechce se mi to zaplatit.
|
Tweet |
Podle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy o koupi zboží do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Tato 14 denní lhůta však stanoví, kdy nejpozději může spotřebitel od takové smlouvy odstoupit. Na základě bodu 40 Preambule Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU, však má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ještě před započetím běhu této lhůty, tedy může od smlouvy odstoupit ještě před tím, než zboží převezme.
Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Pojem dojití předpokládá, že projev vůle se dostane do osobní sféry příjemce a tím dochází k možnosti příjemce seznámit se s obsahem právního jednání. Doporučujeme si uchovat důkaz o tom, že spotřebitel od smlouvy odstoupil a žádal zrušení objednávky
Pokud se podnikatel s vůlí spotřebitele odstoupit od smlouvy měl možnost se seznámit ještě před odesláním zboží a přesto zboží zaslal, hledělo by se na takové zboží jako na neobjednané plnění, které nemusí spotřebitel hradit a ani na své náklady je vracet.
Pokud by se však stalo, že podnikatel odeslal zásilku ještě před seznámením se s odstoupením od smlouvy, pak by nešlo o neobjednané plnění. V takovém případě by spotřebitel sice také měl možnost od smlouvy odstoupit, zároveň by však byl povinen balík od přepravce převzít a zaslat jej podnikateli na vlastní náklady zpět.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.