Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21528Rezervace: 1793889625, penzion Apartament Ekonomiczny Na Bałtyckiej,

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2018, před 7 lety

Stanislav Kužel Ing.

Znění stížnosti

Vážení,
obracím se na Vás s podnětem k prošetření činnosti společnosti Booking.com resp. její tuzemské pobočky.
Prostřednictvím www stránek jsem si počátkem roku (bohužel, na portálu Booking není nebo neumím najít detail k jednotlivým objednávkám) vybral ubytování z nabídky uvedené společnosti - penzion Apartament Ekonomiczny Na Bałtyckiej, číslo rezervace: 1793889625 Kód PIN: 5233 v období od 23. 8. 2018 do 3. 9. 2018.
Při provedení rezervace požadovala společnost Booking.com uvedení čísla bankovní karty (dle info pro ověření mojí osoby), po jeho uvedení a potvrzení rezervace jsem ve smluvních podmínkách nalezl informaci o tom, že mají právo čerpat z mého účtu prostředky na uhrazení zálohy rezervace. Toto mi přišlo nepřijatelné, takže týž den s odstupem cca 10 minut jsem rezervaci zrušil. A vše jsem považoval za vypořádané, bohužel chybně.
Včera tj. 13. 02. 2018 jsem zjistil, že z mého účtu bylo odúčtováno cca 4.500 Kč (mohu doložit výpisem) za účet subjektu s polským jménem. Dnes ráno (14. 02. 2018) jsem e-mailem kontaktoval zákaznickou linku se žádostí o vysvětlení převodu výše uvedených prostředků. Můj e-mail byl bez odezvy, takže jsem poslal urgenci okolo 12 hod, opět bez odezvy.
Po páté hodině odpoledne jsem zavolal na kontaktní linku Booking.com pro české zákazníky, po cca 5 minutách jsem byl spojen a operátor na lince (mimochodem, velmi ochotný) mi zjistil, že se jedná o storno poplatek účtovaný penzionem Apartament Ekonomiczny Na Bałtyckiej. Následně kontaktoval uvedený penzion pro nalezení možnosti řešení a sdělil mi jejich stanovisko – nic vracet nehodlají a nebudou (doba mezi rezervací a stornem činila cca 10 minut, rezervace v lednu 2018 na pobyt v závěru srpna 2018) a jediné řešení je objednat si v tomto penzionu opět pobyt s tím, že poplatek bude použit jako částečná úhrada ceny. To jsem samozřejmě odmítl. Výše uvedené skutečnosti je možno ověřit na zákaznickém oddělení Booking.com, se kterým jsem komunikoval a dle informace před spojením hovoru byl tento hovor monitorován.
Domnívám se, že v tomto případě Booking.com nese plnou odpovědnost za chování tohoto subjektu a jeho obchodní a lidskou serióznost, což v případě výše uvedeného provozovatele apartmánů nebylo naplněno.
Požaduji proto řešení ve formě vrácení storno poplatku na můj účet přímo společností Booking.com (Czech Republic) s.r.o. z důvodu odpovědnosti za svého obchodního partnera. Dovolím si ještě upozornit na skutečnost, že se v dané věci rozhodně obrátím také na relevantní státní orgány včetně polských (obchodní inspekce, finanční a živnostenský úřad apod.) se stížností na postup Booking.com a výše uvedený penzion.
Znamenám si dnešní datum a žádám o urgentní prošetření mého podnětu a podání zprávy o Vašich závěrech.
Předem velice děkuji, s pozdravem

Ing. Stanislav Kužel
Třebsko 62, Rožmitál pod Třemšínem


Produkt

Rezervace: 1793889625, penzion Apartament Ekonomiczny Na Bałtyckiej,


Požadované řešení

Požaduji přešení ve formě vrácení storno poplatku na můj účet přímo společností Booking.com (Czech Republic) s.r.o. z důvodu odpovědnosti za svého obchodního partnera.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2018 09:08, před 7 lety

Portál booking.com je dle aktuálního znění obchodních podmínek pouhým zprostředkovatelem ubytování mezi zájemci o ubytování a ubytovatele, kteří prostřednictvím internetové platformy nabízejí uzavření smlouvy o ubytování.

Podle § 1837 písm. j) občanského zákoníku nemůže spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku ohledně ubytování, pokud je poskytováno v předem určeném čase (právní nárok na bezplatné zrušení rezervace spotřebiteli tedy nevzniká)

V tomto případě bude záležet na znění smluvních podmínek či obchodních podmínek. Jestliže je v obchodních podmínkách stanovené, že při zrušení rezervace má společnost právo na storno poplatek, bude jejich požadavek oprávněný a takový storno poplatek bude nutné uhradit.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.

Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.

Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2018 10:51, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.