Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Společnost Kaufland Česká republika inzerovala v reklamním letáku platném od 15. 2. 2018 slevovou akci - „Kachna bez drobů chlazená 1 kg za 39,90 Kč‟. V letáku je u této akce napsáno: „Super nabídka platí od čtvrtka do neděle‟.
Skutečnost byla taková, že například v prodejně Kauflandu v Boskovicích bylo toto zboží vyprodáno během cca půl hodiny po otevření prodejny ve čtvrtek – v 7´35 byly kachny již prodány. Telefonickými dotazy během dopoledne jsem zjistil, že toto zboží je vyprodáno například také v prodejně v Brně na Sportovní ulici (cituji operátorku „nejsou už dlouho, lidi se poprali a kačeny jsou pryč), v Blansku, v Prostějově na Olomoucké ulici. Do dalších prodejen jsem již nevolal.
Domnívám se, že společnost Kaufland se dopouští klamavé obchodní praktiky, neboť inzerovanou slevovou akcí vyvolává dojem, že toto zboží bude v uvedené dny dostupné – tedy určitě déle, než 30 minut od otevření prodejny.
Komentář: Pokud nebudu komentovat cenu chlazené kačeny, která mi připadá až nemravně nízká, pak musím vyjádřit názor, že i laikovi musí být jasné, že o zboží takto moc zlevněné bude obrovský zájem. Předpokládám, že manažeři společnosti Kaufland nejsou laici, ale odborníci a proto se domnívám, že se jedná jen o trik, jak do prodejen Kauflandu přilákat velké množství zákazníků (kteří si nakonec koupí něco jiného). Ostatně podobná situace se v prodejnách Kauflandu vyskytuje velmi často, s různými obměnami.
Upustit od slevových akcí, u kterých je již předem zcela jasné, že nemohou být splněny - tedy zajištění prodeje zlevněného zboží po přiměřenou dobu. Přestat klamat zákazníky za účelem zvýšení návštěvnosti svých prodejen.
|
Tweet |
Nabídka uvedená společností v reklamním letáku je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit v souladu s § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Slevová akce tedy může být spojena s možností vyčerpání zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Kdyby ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Vážené Zákaznické centrum Kaufland ČR. Svou stížnost na obchodní praktiky Kauflandu ČR jsem podal zde veřejně a proto očekávám Vaši reakci také zde - veřejně. Děkuji, Hanáček.
Vážený zákazníku, děkujeme za Vaši reakci.
Jak jsme již uvedli výše, pro komunikaci se zákazníky společnosti Kaufland bylo zřízeno Zákaznické centrum, které je oprávněno zpracovávat zákaznické podněty, a to pouze na výše uvedených kontaktech. Na naši e-mailovou adresu nám také můžete zaslat své telefonní číslo, rádi se Vám ozveme zpět.
Děkujeme za pochopení,
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Vážené Zákaznické centrum Kaufland ČR. Problém, který jsem popsal se netýkal pouze mne, ale i dalších zákazníků Vašé společnosti. Proto jsem ke stížnosti zvolil tuto veřejnou formu a Vaši reakci očekávám na této platformě. Pokud nechcete komunikovat veřejně, pak je asi zbytečné, abyste server Vaše stížnosti monitorovali.
Jedním z účelů služby VašeStížnosti.cz je poskytnout veřejně dostupnou bázi řešení sporů tak, aby si spotřebitelé mohli dohledat, jakým způsobem společnost reaguje či řeší problémy. Jestliže společnost k řešení přistupuje tak, že všechny spotřebitele odkazuje na své zákaznické centrum, tento účel zůstává nenaplněn. Možnost k vyjádření však necháváme, protože hlavním cílem služby je řešení spotřebitelských problémů.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost reagovat na vyjádření spotřebitele.
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět.
Veškerá komunikace se zákazníky společnosti Kaufland probíhá prostřednictvím Zákaznického centra, na které se můžete s důvěrou obrátit na uvedených kontaktech. Vaše informace je pro nás opravdu důležitá a prostřednictvím zmíněných komunikačních kanálů Vám rádi sdělíme podrobnosti týkající se Vašeho podnětu.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Hodnocení:
Komentář: Neochotu společnosti Kaufland veřejně reagovat na veřejně vznesenou kritiku považuji za politováníhodný postoj velkého obchodního řetězce. Obchodní praktiky spočívající ve slibech prodeje žádaného zboží za nereálně nízké ceny považuji stále za klamání zákazníků. Bez ohledu na to, že zboží se na pultech obchodů skutečně objeví - ovšem v takovém množství, že během půl hodiny prvního dne prodeje zmizí. Doslova vzato, se na pulty toto zboží ani nedostalo, prodavači přivezli paletu kachen a za chvíli ji odvezli prázdnou. Bohužel takovéto slevové akce nejsou u této společnosti výjimkou. Je zjevné, že místo na získání důvěry zákazníků se společnost spoléhá na své dominantní postavení.