Počet nahlášených stížností: | 3257 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 19.1. 2018 jsem uplatnil reklamaci a zároveň nárok na náhradu škody ve výši 15.000,- Kč za poškození obsahu zásilky Balík Do ruky (podací číslo DR0288960924X), podané dne 13.1. 2018 u pošty 158 00 Praha 58, o hmotnosti 6,755 kg, udaná cena 15.000 Kč.
Dne 15.2. 2018 mě orgán České pošty s.p. P Doručovací a účelové sítě PH, Bystřická 9, Prha 4, korespondenční adresa Poštovní přihrádka 90, 225 90 Praha 025 v rozsáhlém Zdůvodnění sdělil, že moje reklamace byla shledána nedůvodnou, a to s ohledem na ustanovení odst. 2 a 6 paragrafu 12 zákona č. 29/200 Sb., o poštovních službách a změně některých zákonů a s ustanovením odst. 4 Poštovních podmínek služby Balík Do ruky, dále s ustanovením článku 2 odst. 3 písm. c) a článku 3 odst. 3, 4 písm. a) a odst. 5 Poštovních podmínek - Základní poštovní služby (především s ohledem na nedostatečné zabalení předmětné zásilky).
Podle mého mínění je toto rozhodnutí nesprávné, protože nebere v úvahu, že jsem držitelem Zákaznické karty ČP (číslo 3000549160101), uplatněnou při podání Balíku Do ruky, což bylo zohledněnou sníženou cenou služby, udanou na Podacím lístku předmětné zásilky. V informacích pro držitele Zákaznické karty Česká pošta totiž uvádí, že nese odpovědnost „za ztrátu, poškození nebo úbytek až do výše Udané ceny, která činí v základní ceně 50 000 Kč. Klient má možnost sjednat navýšení až do výše 100 000 Kč.“ (viz: https://www.ceskaposta.cz/sluzby/baliky/cr/balik-na-postu).
Předmětem reklamace bylo rozbití obrazovky a ztráta funkčnosti počítače Apple iMac 21,5". Informace jako např. číslo modelu, výrobní číslo, doklad o zakoupení apod. bylo součástí reklamace.
Uznat reklamaci jako oprávněnou, včetně náhrady škody.
|
Tweet |
Pokud Česká pošta eviduje podání zásilky, odpovídá samozřejmě za její ztrátu, poškození a také dokonce za úbytek jejího obsahu do výše uvedené ceny zásilky. U poškozené zásilky je oprávněný k podání reklamace vždy její adresát, avšak u nedodané zásilky je to naopak její odesílatel, který disponuje potvrzením o jejím podání – tedy podacím lístkem.“
Pokud přijde zásilka, jejíž vnější obal jeví známky poškození, nesmíme ji převzít, jinak by další reklamace nebyla úspěšná. Zjistíme-li poškození až po rozbalení, je třeba zásilku reklamovat u kterékoliv pobočky České pošty nejpozději do dvou pracovních dnů od převzetí.
V případě, že se poškození nebo úbytek zasílaného obsahu zjistí tedy až po rozbalení zásilky, měla by se zásilka ponechat v tom stavu, v jakém byla převzata a takto jí donést na kteroukoliv poštu v ČR, kde bude sepsán zápis o poškození. Je nutné doložit nejen poškozenou věc, ale všechno, v čem byla zabalena, tzn. všechno vnitřní balení, vnější balení (krabice) a v případě, že byla omotána provazem, tak i ten je vhodné k reklamaci předložit. Reklamovat poškození je vhodné v co možná nejkratším termínu, tedy nejlépe ve lhůtě dvou pracovních dnů po dodání. Předložení zásilky později může mít vliv na posouzení odpovědnosti za škodu.
Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman