Počet nahlášených stížností: | 189 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10.12.2017 jsem objednal zboží a zaplatil po urgenci na doručení jsem písemně zrušil objednávku zboží dne 22.12.2017, dohodnuto vrácení peněz, od té doby pan Ohanka jen odepisuje na emaily s tím, že peníze již byly odeslány apod. Samozřejmě nic nepřišlo. Dne 8.2.2018 zaslána předžalobní výzva, na kterou pan Ohanka reagoval zase jen slibem. Prosím o pomoc, jak z něj vymoci peníze. Poškození jsou i ostatní klienti, je možné hromadná žaloba?
Děkuji,
Miroslav Hajný
Xiomi Redmi Note 4 za 3.799 Kč - objednávka zrušena
Vrácení peněz případně hromadná žaloba.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Spotřebitel nám zaslal následující sdělení:
"Sděluji Vám, že stížnost evidovaná pod číslem 21561 je již vyřešená.
Firma mi peníze vrátila zpět na účet i když na dvakrát a více jak po dvou měsících.
S jednáním firmy jsem nebyl spokojen a nikdy si již od nich neobjednám."
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.
Hodnocení: