Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#21563Špatná komunikace - výpověď smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.02.2018, před 7 lety

Monika Alinčová

Znění stížnosti

Dobrý den,

prosím o pomoc. 15.1. 2018 jsem se zaregistrovala a za malý polatek koupila zkušební období na online seznamce be2. Nevšimla jsem si, žádných informací o nutnosti zrušení nebo automatické prolongaci. V tomto případě rozumím tomu, že může být chyba na mojí straně, ale společnost rozhodně špatně komunikuje a tahá tak z lidí směšně velké částky peněz za absolutně neodpovídající služby.

V noci z 15. 2. na 16. 2. 2018 se mi z účtu bez jakéhokoliv potvrzení nebo povolení strhla částka přes 2 tisíce korun českých, což je úplně groteskní. Sepsala jsem čitelnou výpověď a poslala ji na mail zakaznickecentrum@be2.cz a také faxem na uvedený výpovědní fax. Jelikož ale v mém účtu není žádná smlouva, ani mi žádná nepřišla emailem, ani poštou, celá situace se mi vůbec nelíbí a bojím se, jak se bude situace dále vyvíjet.

Všimla jsem si, že u některých klientů se vám podařilo situaci vyřešit a upřímně doufám, že pomůžete i mně. Psali jste i o vrácení poměrné části platby. Požajuji tedy od společnosti její vrácení a hlavně okamžité ukončení jakýchkoliv dalších závazků, prolongací apod.

Děkuji předem za vaši pomoc
Monika A.zaregistrovaná pod monikaalinc@gmail.com


Produkt

Stržená částka z účtu ve výši 2 247 Kč bez jakéhokoliv souhlasu


Požadované řešení

Výpověď smlouvy potvrzená společností a vrácení poměrné části peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2018 09:31, před 7 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.2.2018 12:09, před 7 lety

ID: KI6TKG30


Dobrý den, paní Alinčová.

Mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 15/01/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.

Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).

Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.

Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,

děkujeme Vám.

.........................

Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené.

Vaše Prémiové členství je platné do 16/05/2018, po uvedeném datu nebude prodloužené.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.2.2018 21:27, před 7 lety


Monika Alinčová

Dobrý den,

děkuji za odpověď. Potvrzení o výpovědi už jsem dostala, a to ještě 16. 2. večer. V informacích, které jsou tedy uveděné dle vaší přílohy při platbě uvádíte: V případě, že bude vaše členství v souladu se smlouvou prodloužené, výpovědní lhůta je 4 dny. Vypověděla jsem hned 1. den, jak jsem zjistila, že mi odešly peníze. Neříkám, že není chyba i na mé straně, že jsem si podmínky nepřečetla kompletně celé, ale tomuto tvrzení rozumím tak, že do 4 dnů po prodloužení mohu vypovědět.

Mám tedy, jak píše dTest nárok na vyplacení poměrné části dle vašich obchodních podmínek? Službu využívat nechci a nebudu a pokud máte náhled do aktivity uživatelů, víte, že jsem ji nevyužila ani ve zkušebním období na 1 měsíc.

Nemám problém si zaplatit za dobrou applikaci, kterou shledám užitečnou, ale způsob komunikování částky a celkově koupě prémiového členství mi nepřijde ani přehledný a ani fér.

Je tedy nějaká možnost, že dostanu alespoň nějaké peníze zpátky? dTestu se tedy ptám, zda informace o poměrné části platí.

Děkuji.
Alinčová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2018 08:49, před 7 lety

Pokud spotřebitelka vypověděla smluvní vztah, měla by mít nárok na vrácení částky za nevyužité služby. Automatické prodloužení je v tomto případě problematické hned dvakrát. Jednak je informace o délce trvání závazku a automatické prolongaci pod platebním formulářem dle našeho názoru vzhledem k umístění, barvě písma a jeho kontrastu s podkladem uvedena nedostatečně. To znamená, že spotřebitelku nezavazuje.

Další problém je spojen se stanovením okamžiku, do kdy je možné automatické prodloužení zrušit - společnost uvádí v poučení (když si odmyslíme jeho nedostatečnost) následující: "Své stávající VIP členství můžete vypovědět v souladu s výpovědní lhůtou: 4 dny." Tato informace může velmi jednoduše uvést jakéhokoliv spotřebitele v omyl, neboť není jasné, zdali je zapotřebí smlouvu vypovědět 4 dny před koncem měsíce, nebo tak lze učinit i 4 dny po konci měsíce. V tomto případě se domníváme, že lze obsah případné smlouvy vyložit různými způsoby, a proto je namístě aplikovat § 1812 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a přiklonit se k výkladu příznivějšímu pro spotřebitele. Situaci by tedy bylo nutné vyhodnotit tak, že spotřebitelka zaslala výpověď včas.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.2.2018 11:22, před 7 lety

ID: KI6TKG30


Dobrý den, paní Alinčová.

Ve výše uvedeném bodě se názor dTest a be2 rozchází, jelikož potvrzení o realizaci úhrady a VOP uvádějí informaci související s výpovědní lhůtou následovně:

Potvrzení realizaci úhrady: ''Premium členství písemně vypovědět, a to nejpozději do 4 dní před vypršením předplaceného období...''

Všeobecné obchodní podmínky: ''Smlouva na zpoplatněnou službu zakoupenou prostřednictvím webové stránky se prodlouží ... pokud zákazník svou smlouvu písemně nevypoví alespoň 14 kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy – nebo, pokud byla při koupi zpoplatněného přístupu uvedena jiná lhůta, během uvedené lhůty.'',

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.2.2018 08:19, před 7 lety


Monika Alinčová

Dobrý den,

v tom případě uvádíte v informacích při platbě klamné nebo nejasné informace. Věc je taková, že jsem službu nevyužila do teď, nevyužiji ji ani v budoucnu a nerozumím tomu, proč je takový problém ji zcela ukončit a vrátit poměrnou část peněz.

Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2018 10:49, před 7 lety

Znění poučení o tom, kdy je zapotřebí závazek vypovědět na platební stránce, kterou společnost zaslala, je skutečně v tomto smyslu problematické, neboť to, co be2 zaslalo ve svém posledním vyjádření, z něj jednoznačně nevyplývá.

Stížnost přeřazujeme opět na společnost, která tak má možnost na vývoj reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.2.2018 12:18, před 7 lety

ID: KI6TKG30


Dobrý den, paní Alinčová.

Dle našich informací Vás již kontaktovalo Zákaznické centrum be2 – překontrolujte si prosím svou schránku a reagujte na přijatý email,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
23.2.2018 14:51, před 7 lety


Monika Alinčová

Hodnocení:

Komentář: Bez pomoci dTestu bych to nikdy nedokázala obhájit. Děkuji!