Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
prosím o pomoc. 15.1. 2018 jsem se zaregistrovala a za malý polatek koupila zkušební období na online seznamce be2. Nevšimla jsem si, žádných informací o nutnosti zrušení nebo automatické prolongaci. V tomto případě rozumím tomu, že může být chyba na mojí straně, ale společnost rozhodně špatně komunikuje a tahá tak z lidí směšně velké částky peněz za absolutně neodpovídající služby.
V noci z 15. 2. na 16. 2. 2018 se mi z účtu bez jakéhokoliv potvrzení nebo povolení strhla částka přes 2 tisíce korun českých, což je úplně groteskní. Sepsala jsem čitelnou výpověď a poslala ji na mail zakaznickecentrum@be2.cz a také faxem na uvedený výpovědní fax. Jelikož ale v mém účtu není žádná smlouva, ani mi žádná nepřišla emailem, ani poštou, celá situace se mi vůbec nelíbí a bojím se, jak se bude situace dále vyvíjet.
Všimla jsem si, že u některých klientů se vám podařilo situaci vyřešit a upřímně doufám, že pomůžete i mně. Psali jste i o vrácení poměrné části platby. Požajuji tedy od společnosti její vrácení a hlavně okamžité ukončení jakýchkoliv dalších závazků, prolongací apod.
Děkuji předem za vaši pomoc
Monika A.zaregistrovaná pod monikaalinc@gmail.com
Stržená částka z účtu ve výši 2 247 Kč bez jakéhokoliv souhlasu
Výpověď smlouvy potvrzená společností a vrácení poměrné části peněz.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
ID: KI6TKG30
Dobrý den, paní Alinčová.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 15/01/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
.........................
Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené.
Vaše Prémiové členství je platné do 16/05/2018, po uvedeném datu nebude prodloužené.
Dobrý den,
děkuji za odpověď. Potvrzení o výpovědi už jsem dostala, a to ještě 16. 2. večer. V informacích, které jsou tedy uveděné dle vaší přílohy při platbě uvádíte: V případě, že bude vaše členství v souladu se smlouvou prodloužené, výpovědní lhůta je 4 dny. Vypověděla jsem hned 1. den, jak jsem zjistila, že mi odešly peníze. Neříkám, že není chyba i na mé straně, že jsem si podmínky nepřečetla kompletně celé, ale tomuto tvrzení rozumím tak, že do 4 dnů po prodloužení mohu vypovědět.
Mám tedy, jak píše dTest nárok na vyplacení poměrné části dle vašich obchodních podmínek? Službu využívat nechci a nebudu a pokud máte náhled do aktivity uživatelů, víte, že jsem ji nevyužila ani ve zkušebním období na 1 měsíc.
Nemám problém si zaplatit za dobrou applikaci, kterou shledám užitečnou, ale způsob komunikování částky a celkově koupě prémiového členství mi nepřijde ani přehledný a ani fér.
Je tedy nějaká možnost, že dostanu alespoň nějaké peníze zpátky? dTestu se tedy ptám, zda informace o poměrné části platí.
Děkuji.
Alinčová
Pokud spotřebitelka vypověděla smluvní vztah, měla by mít nárok na vrácení částky za nevyužité služby. Automatické prodloužení je v tomto případě problematické hned dvakrát. Jednak je informace o délce trvání závazku a automatické prolongaci pod platebním formulářem dle našeho názoru vzhledem k umístění, barvě písma a jeho kontrastu s podkladem uvedena nedostatečně. To znamená, že spotřebitelku nezavazuje.
Další problém je spojen se stanovením okamžiku, do kdy je možné automatické prodloužení zrušit - společnost uvádí v poučení (když si odmyslíme jeho nedostatečnost) následující: "Své stávající VIP členství můžete vypovědět v souladu s výpovědní lhůtou: 4 dny." Tato informace může velmi jednoduše uvést jakéhokoliv spotřebitele v omyl, neboť není jasné, zdali je zapotřebí smlouvu vypovědět 4 dny před koncem měsíce, nebo tak lze učinit i 4 dny po konci měsíce. V tomto případě se domníváme, že lze obsah případné smlouvy vyložit různými způsoby, a proto je namístě aplikovat § 1812 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a přiklonit se k výkladu příznivějšímu pro spotřebitele. Situaci by tedy bylo nutné vyhodnotit tak, že spotřebitelka zaslala výpověď včas.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
ID: KI6TKG30
Dobrý den, paní Alinčová.
Ve výše uvedeném bodě se názor dTest a be2 rozchází, jelikož potvrzení o realizaci úhrady a VOP uvádějí informaci související s výpovědní lhůtou následovně:
Potvrzení realizaci úhrady: ''Premium členství písemně vypovědět, a to nejpozději do 4 dní před vypršením předplaceného období...''
Všeobecné obchodní podmínky: ''Smlouva na zpoplatněnou službu zakoupenou prostřednictvím webové stránky se prodlouží ... pokud zákazník svou smlouvu písemně nevypoví alespoň 14 kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy – nebo, pokud byla při koupi zpoplatněného přístupu uvedena jiná lhůta, během uvedené lhůty.'',
děkujeme Vám.
Dobrý den,
v tom případě uvádíte v informacích při platbě klamné nebo nejasné informace. Věc je taková, že jsem službu nevyužila do teď, nevyužiji ji ani v budoucnu a nerozumím tomu, proč je takový problém ji zcela ukončit a vrátit poměrnou část peněz.
Děkuji
Znění poučení o tom, kdy je zapotřebí závazek vypovědět na platební stránce, kterou společnost zaslala, je skutečně v tomto smyslu problematické, neboť to, co be2 zaslalo ve svém posledním vyjádření, z něj jednoznačně nevyplývá.
Stížnost přeřazujeme opět na společnost, která tak má možnost na vývoj reagovat.
ID: KI6TKG30
Dobrý den, paní Alinčová.
Dle našich informací Vás již kontaktovalo Zákaznické centrum be2 – překontrolujte si prosím svou schránku a reagujte na přijatý email,
děkujeme Vám.
Hodnocení:
Komentář: Bez pomoci dTestu bych to nikdy nedokázala obhájit. Děkuji!