Společnost


COMFORT ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:99
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#21566Podvodné jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.02.2018, před 7 lety

Stanislav Durčák

Znění stížnosti

Dne 14.2.2018 mě navštívil pracovník fy Comfort Energy pan Tomáš Bjalek s tím, že je od fy ČEZ a kontroluje vyúčtování za dodávku el. energie. Údajně ve firmě ČEZ došlo k chybě v účtování. Když jsem předložil doklad o vyúčtování konstatoval, že mi nebyla započtena za uplynulé období sleva a jestli si může na chvíli sednout v mém bytě, že dá vše do pořádku. Vytáhl ceník, ale ten byl od konkurenční fy Comfort Energy a začal mě přesvědčovat o výhodnosti změny dodavatele. Navíc chtěl vidět i vyúčtování za plyn. Byl velmi příjemný a tak jsem mu našel i tento doklad. Nakonec mě přesvědčil o změně dodavatele. Na stole mi zanechal i 5 ks úsporných žárovek LED za symbolickou cenu 1,- Kč s tím, že kdybych odstoupil od smlouvy do dvou let musel bych zaplatit pokutu vázanou na tyto žárovky 2 000,- Kč. Byl jsem v rozpacích, protože mám v celém bytě úsporné žárovky více jak rok. Po jeho odchodu jsem si navíc všiml, že ve smlouvě je uvedeno, že případné odstoupení od smlouvy se musí provést písemně a vrácení žárovek musím provést na své náklady. Stěžuji si na neférovost jednání této firmy a po přečtení jiných stížností na stránkách této firmy jsem zjisti, že nejsem sám. Navíc v našem městě Orlová je podomý prodej čehokoliv zakázán. Již při jednání s p. Bjalkem jsem ho na to upozornil, ale on se mi v podstatě vysmál, že to na jeho firmu neplatí, že se to týká jen živnostníků. Den před jeho návštěvou byla v televizi reportáž, která upozorňovala na nekalé obchodníky s energiemi, kteří obtěžují občany a dokonce, že v některých městech je to zakázáno. Nato mi řekl, že dnes si může kdokoliv objednat reportáž v televizi a je to pravděpodobně reakce dominantních dodavatelů energií, kteří si tak chrání své zájmy. Při telefonickém ověřování smlouvy příští den pracovnicí zmíněné firmy jsem ji upozornil, že ty žárovky nepotřebuji a že jejich cena je kolem 60,- Kč a tedy žádný zázrak. Nato mi řekla, že jsou kvalitní a opravdu stojí 2 000,- Kč. Ověřil jsem si to na internetu a cena přesně jedné této jejich žárovky je 59,- Kč. Tedy 5 ks stojí 295,- Kč. Nemám rád, když si někdo takto dělá blázny z lidí zvláště v dnešní době, kdy se to dá lehce ověřit. Telefonoval jsem i p. Bjalkovi, že nejsem spokojený s jeho jednáním a že ty žárovky nepotřebuji, že to solidní firma asi nebude, když takto postupuje. Odpověděl celkem nelogicky, že je mám na úsporu proudu, ale den před tím mi tvrdil, že pokud má společnost hodně klientů s velkým odběrem může na burze vyjednat lepší cenu a pak něco mluvil o přímé a nepřímé úměře, z čehož jsem pochopil, že čím větší odběr, tím menší cena. Dále si plete hrušky s jablky, když mi říkal, že i zaměstnanci některých firem mají různé benefity. Zaměstnanec a klient je něco zcela jiného. Stěžuji si na v podstatě podvodné jednání zaměstnanců firmy Comfort Energy s.r.o. a pokud v našem domě v budoucnu někoho takového uvidím budu volat policii. Ještě si rozmyslím, jestli nakonec do 30 dnů od takto podivně ujednané smlouvy neodstoupím.


Produkt

https://www.nakupka.cz/vyrobek/zarovka-neoneon-9w-be27-9-730w-tepla-bila/ - LED žárovka


Požadované řešení

Požaduji, aby pracovnici zmíněné firmy jednali férově, měli na MěÚ Orlová vyřízené povolení na podomý prodej energií a v domech Bytového družstva v Orlové vstupovali do těchto domů přes domovníky tzv. správce, kteří jsou na telefonních tablech u vchodů do domů označeni hvězdičkou a jim pak řekli za jakým účelem se chtějí pohybovat v domě. V Orlové je velká kriminalita a často řešíme různé krádeže ve společných prostorách např. osvětlovacích těles. Jiné firmy to řeší vhazováním letáků do poštovních schránek, což by bylo ideální řešení. Domovník pak navíc tuto nabídku zveřejní ve vývěsní skříňce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2018 06:50, před 7 lety

Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.

Pracovník společnosti jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a jeho právní jednání podnikatele zavazuje. Obchodní praktika, kterou popsal spotřebitel, by mohla být vyhodnocena jako nekalá obchodní praktika, která je způsobilá uvést spotřebitele v omyl. Nekalé obchodní praktiky jsou zákonem o ochraně spotřebitele zakázané. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele v úseku podnikání v energetických odvětvích provádí Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2018 20:01, před 7 lety

Společnost neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.