Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
prosím o odpověď na následující dotaz.
Máme zakoupené dveře ke sprchovému koutu od firmy ROLTECHNIK spol. s r. o., prostřednictvím stavebnin.
Dveře jsou již po záruce.
Nyní nám praskl umělohmotný kroužek v pojezdu dveří a jedno křídlo dveří je z toho důvodu nefunkční. Šli jsme si kroužek do stavebnin koupit. Dostali jsme informaci, že firma ho dodává pouze s celým pojezdem za cca 68,- Kč. Dodatečně nám pracovnice stavebnin zavolala, že dodavatel požaduje za součástku 210,- Kč
Ve schématu k montáži sprchového koutu, který jsme při koupi obdrželi i na internetových stránkách dodavatele je však kroužek zakreslený jako samostatná součástka. Nejedná se o malicherný problém, protože součástí sprchového koutu je osm pojezdů.
Prosím o sdělení, zda pro toto jednání existují nějaká omezení nebo na to má dodavatel právo. O serióznosti a slušném jednání se mluvit nedá. Domnívám se, že se jedná o stejnou záležitost, jako bych musela při prasklé žárovce kupovat celé svítidlo.
Děkuji za odpověď.
S pozdravem
PhDr. Taťána Šimáčková
Prosím o sdělení, zda takto smí dodavatel postupovat.
|
Tweet |
Bohužel v případě, že je zboží již po záruce, nelze dle zákona po prodejci ani dodavateli vymáhat náhradní díly ani omezovat jejich případnou cenu. Ceny jsou smluvní. Pokud není kupující s jednáním prodejce spokojen, doporučujeme kontaktovat jiného dodavatele těchto dílů.
V tomto případě by pouze měl prodejce vysvětlit, proč došlo k tak náhlé změně ceny. Pokud by se změna týkala jen konkrétního spotřebitele, mohlo by se případně jednat o diskriminaci spotřebitele dle § 6 zákona o ochraně spotřebitele.
Společnost Roltechnik a.s. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.