Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
podávám tímto stížnost na zcela nedostatečné větrání a pravděpodobně i hygienickou údržbu letadlového prostoru mezi jednotlivými lety.Opakovaně během půl roku jsem nastoupila do letadla do přetopeného, nevětraného a vydýchaného prostoru, kde jsem pak byla nucena pochopitelně strávit celý let. Ve dvou případech měla tato skutečnost za následek onemocnění poměrně těžkou bakteriální nákazou dýchacích cest, v konkrétním nálezem výskytu bakteriálních kmenů, které se vyskytují převážně v nečištěných klimatizacích.
V prvním případě jsem byla nucena na absolvovat léčku ATB v délce trvání 5 týdnů, nyní po posledním letu z UK jsem opět skončila S ATB.
Rozhodla jsem se k podání stížnosti i na základě faktu, že se s podobnými případy ve svém okolí setkávám stále častěji. Vzhledem k tomu, že se začíná jednat o fenomen posledních cca 2let, je zjevné, že se v leteckém provozu odehrává něco, co zřetelně neodpovídá zvyšování kvality služeb tak, jak je všude uváděno.
S pozdravem.
Michaela Jelínková
nemohu navrhovat technické řešení,nicméně považuji je za nezbytné, případný způsob odškodnění nechám na zvážení společnosti
|
Tweet |
V dané situaci lze uvažovat o náhradě škody z provozu dopravního prostředku dle § 2927 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dále dle § 2958 občanského zákoníku platí, že při ublížení na zdraví odčiní škůdce újmu poškozeného peněžitou náhradou, vyvažující plně vytrpěné bolesti a další nemajetkové újmy; vznikla-li poškozením zdraví překážka lepší budoucnosti poškozeného, nahradí mu škůdce i ztížení společenského uplatnění. Nelze-li výši náhrady takto určit, stanoví se podle zásad slušnosti. Obvykle je k prokázání škody nezbytné doložení lékařského posudku.
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.