Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamoval jsem telefon s tím, že se neustále restartuje. Ne že by se restartoval jednou za čas, ale telefon se restartuje vždy do několika vteřin po zapnutí. Ať je připojen na nabíječku, nebo ne. Často se zasekne v neustálem cyklu restartování. Telefon je v záruce ještě skoro 7 měsíců.
Nicméně reklamace nebyla uznána s vyjádřením:
"Uvedenou závadu/y způsobuje baterie po životnosti, která již nemá patřičnou kapacitu."
Baterie je součástí telefonu a není vyjimatelná. Řekl bych tedy, že pokud baterie (která je napevno součástí zařízení) ztratí během necelého roku a půl kapacitu natolik, že telefon není možné vůbec používat, dá se to považovat za závadu baterie a tedy uplatnit na ni záruku.
LG G Flex 2
Oprava závady
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se podle § 2167 písm. b) občanského zákoníku nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. V daném případě záleží na tom, zda životnost baterie lze přičítat běžnému opotřebení anebo jde o vadu, za kterou odpovídá prodávající.
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.