Společnost


DAILY TRADE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21592Zboží nemám, peníze nemám

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.02.2018, před 7 lety

Michal Ventluka

Znění stížnosti

Dobrý den,
12.12.2017 jsem v e-shopu Mobilus.CZ objednal a následně druhý den zaplatil telefon s tím, že bude dodán 18.12.2017, toho dne mi v e-shopu řekli, že bohužel telefon nemají od dodavatele, proto jsem po vzájemné dohodě řádně odstoupil od smlouvy, což mi bylo 27.12.2017 písemně potvrzeno. Měsíc jsem čekal na vrácení platby, ale marně, proto jsem znovu kontaktoval e-shop Mobilus.CZ, který se vymlouval, že on sám nemá vrácenou platbu od dodavatele, a proto ať ještě nějaký den sečkám, bohužel ani do dnešního dne, tj. 16.2.2018 platbu nemám a momentálně se e-shop vymlouvá na pojišťovnu, že vše řeší s ní, bohužel jsem dnes telefonicky dostal z pojišťovny informaci, že e-shop Mobilus.CZ, IČO 05275571 žádnou pojistnou událost s nimi neřeší.
Nevím si už rady, jak dál pokračovat a dostat své peníze zpět.
Děkuji
Ventluka Michal


Produkt

Huawei P9 Lite 2017 Dual SIM


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2018 07:19, před 7 lety

V případě nákupu na internetu má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů ode dne převzetí zboží, a to bez udání důvodu. Toto právo spotřebiteli náleží rovněž před převzetím zboží, tedy než je zboží fyzicky doručeno.

V případě odstoupení od smlouvy dojde k zániku smlouvy od počátku, tudíž jakoby nikdy neexistovala. Pokud spotřebitel již uhradil kupní cenu, byl by prodávající povinen ji vrátit. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2018 11:21, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.