Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
stalo se mi to stejné, co je tady už popsáno mnohokrát. Také jsem si zaplatila Premium členství na dané období v hodnotě 149,-Kč a to 16. prosince 2017. Služba se mi nelíbila, tak jsem ji chtěla zrušit, jak členství, tak profil, e-mail jsem se zeptala, jak postupovat, a to 17. 1., ale abych zrušila profil musela jsem nejprve písemně zrušit členství. To jsem zrušila písemně e-mailem 22. 1. 2018, psala jsem na zakaznickyservis@academic-singles.cz, zrušení mi bylo potvrzeno na 17. dubna.
Když jsem se podívala na svůj účet, tak jsem zjistila, že si firma sama odečetla částku 2 247, - Kč za své služby, aniž bych byla srozuměna např. e-mailem, který firma měla. To mě opravdu rozčílilo, tak jsem hned psala, jak je to možné a firma mi napsala, že jsem si špatně přečetla jejich obchodní podmínky, když jsem se ale podívala, tak žádná cena za členství nebyla nikde uvedena. Žádala jsem firmu o okamžité zrušení mého profilu bez ohledu na ukončení členství a rozsah mých využitých služeb, ale to firma nereagovala.
Navštívila jsem i svou banku a ta mi se mnou sepsala reklamaci ohledně odečtení částky z mého účtu bez mého vědomí. Banka mi ale odepsala, že moje stížnost je neoprávněná, což nechápu. Finanční poradce banky, mi zavolal, že by bylo dobré svoji platební kartu zrušit, aby nedošlo k dalšímu odečtení peněz od této firmy. To jsem udělala 15. února. Ale 16. února mi přišla upomínka z této firmy, z marketingu pohledávek, že dochází k prodloužení mého členství, které jsem si neobjednala a že nemohla být další částka odečtena, protože mám zablokovanou kartu tak že mi k částce 2 247,- Kč ještě účtují pokutu za to, že mám zablokovanou kartu a sami si částku nemohou odečíst, navýšili na 2 530,- Kč, pokud prý vše neuhradím do 22. 2., bude celá věc předána k vymáhání. Tento e-mail jsem hned přeposlala své bance, aby byl přiložen k reklamaci a osobně ji i navštívím hned 19. 2. 2018.
Firmě jsem znovu napsala e-mail, aby mi sdělili rozsah mých využitých služeb a i k jednotlivých odečteným částkám, kterých období se týkají. Chápu, že první částku 149,- Kč, kterou jsem zaplatila zkušebně na měsíc, to ano, ale další částka 18. 1. na 2 247,- Kč za prodloužení členství, které jsem si neobjednala a pak další částka 16. 2. 2 530,- Kč, to firma odečítá takovou horentní sumu na své služby každý měsíc? To je nehoráznost. Logicky, jak je možné mi prodlužovat členství bez mého souhlasu a pak i v období mého zrušení, které mi firma potvrdila.
Služby této firmy nevyužívám a ani využívat nebudu, nejsou k ničemu. Je moje hloupost, že jsem vůbec na tyto stránky zavítala.
Prosím o pomoc, o okamžité zrušení členství a okamžité zrušení mého profilu a pokud možno navrácení odečtené částky, ne ale na moji platební kartu, která je již zrušena, ale složenkou nebo mé bance, která mi peníze přepošle.
Seznamka Academic Singles
Academic Singles – zrušení členství Premium + zrušení mého profilu a navrácení částky 2 247,- Kč.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby ji mohla doplnit.
Dobrý den,
moc děkuji za zprávu.
Ještě, než jsem oslovila Vás, tak jsem kontaktovala příslušnou společnost ohledně upomínky s dotazem, proč na mě požadují další úhradu, když si sami v lednu z mého účtu částku 2 247,- Kč odebrali.
Dnes jsem dostala odpověď, kde paní z oddělení pohledávek na tuto částku nereaguje a znovu píše, že pokud další částku 2 530,- Kč neuhradím (sami si ji již 16. 2. nemohli odebrat, protože na popud banky jsem si platební kartu zrušila), tak bude můj případ předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dlužných poplatků.
Paní také píše, že jsem neoprávněně zablokovala transakci, aby si částku odebrali, ale zapomněla podotknout, že i jejich společnost by si ne malou částku odebrala z mého účtu za příslušné období 2x.
Proto jsem paní hned odepsala a požadovala vysvětlení částky, kterou si sami odebrali z mého účtu 16. 1. 2018, o které si myslím, že je právě za období 17. 1.-17.4.2018, tudíž další splátka není na místě a tu si chtěli odebrat ještě jednou právě 16.2., ale to už jsem měla kartu zrušenou.
Vše přikládám k nahlédnutí, jak žádost o zrušení mého členství i profilu, tak i e-mail od paní z oddělení pohledávek, moji odpověď a i výpis z účtu, kde si sami odečetli 16.1. platbu 2 247,- Kč, o které dělají, jako, že nevědí …..
Podle reakcí lidí, vidím, že jsem navštívila neseriozní seznamku, která vlastně krade peníze lidem z účtu.
I kdybych z mé hlouposti o částku, kterou si sami odebrali z mého účtu 18. 1. přišla, tak prosím o potvrzení od společnosti e-mailem o okamžitém zrušení členství, o okamžitém zrušení mého profilu a s tím i všechny mé údaje a o zablokování dalších požadavků na platby a že nedojde k vymáhání dluhu.
Moc děkuji.
Pincová
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitelky.
ID: URHFBO48
Dobrý den.
Dle našich informací bylo zpětné zúčtování poplatku (tzv. ''chargeback'') za období 17.01.2018 - 17.04.2018 ve výši 2247 Kč úspěšné, tj. poplatek BYL na podnět Vaší banky zpětně stažený - pokud Vaše banka následně požadavek o chargeback, jak výše uvádíte, stornovala, nebyl tento doposud připsán zpět na náš účet, přičemž tento typ transakce může trvat až 30 dnů.
Jakmile bude současný dluh stornem chargeback-u uhrazený, bude případ vymáhání dlužného poplatku zastavený a Váš profil, v rámci kterého je dluh v evidovaný, bude vymazaný.
děkujeme Vám.
Dobrý den,
po dnešním ověření v bance, částka 2 247,- Kč (za členství od 17. 1. - 17. 4. 2018) z mého účtu byla odečtena 16. 1. 2018 (zaúčtována bankou 18. 1. 2018) firmou Academic Singles, do dnešního dne se nevrátila, tudíž ji má firma na svém účtě – můj výpis z účtu jasně ukazuje, že si danou částku firma odečetla. Platbu z České republiky by měla mít banka v Německu během 2, nejvíce snad 3 dnů.
Prosím tedy ještě jednou paní účetní firmy, jestli by nezkontrolovala banku a jestli náhodou omylem nespárovala moji platbu s jiným závazkem.
Platby z mé platební karty jsem zrušila až 14. 2. 2018, proto nemohla být odečtena další, tedy druhá platba z mého účtu a to 16. 2. 2018 za to samé období.
Částku 2 247,- Kč odečtenou 16. 1. 2018 z mého účtu nepožaduji, ale požaduji okamžité zrušení členství a mého profilu.
Děkuji.
Pincová
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
ID: URHFBO48
Dobrý den.
Ke dni 16.02.2018 byla platba, původně uhrazená k datu 17.01.2018 na období 17.01.2018 až 17.04.2018, stržená z účtu be2 - v případě, že pro zdokladování dané skutečnosti ve své bance budete potřebovat (ku příkladu) ID této transakce, kontaktujte prosím naše Oddělení pohledávek prostřednictvím adresy: collections@be2.com,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
Včera jsem paní Janě Hájkové z oddělení pohledávek be2 přeposlala zprávu odtud od be2, neozvala se a dnes ráno jsem obdržela další e-mail - POSLEDNÍ UPOMÍNKU ZA NEUHRAZENÉ ČLENSTVÍ. Podle e-mailů si asi nikdo informace nepředává a stále někdo automaticky posílá stejné zprávy.
Znovu opakuji, že 16. 1. 2018 jste si sami z mého účtu odečetli částku 2247,- Kč, a to je PROKAZATELNÉ. Banka mi odeslání na Váš účet potvrdila.
Na základě tohoto zjištění jsem podala výpověď z členství 23. 1. 2018, tato výpověď mě byla potvrzena k datumu 17. 4. 2018, žádala jsem o ukončení členství okamžitě bez ohledu na datum ukončení a zrušení mého profilu, sama jsem se o to několikrát pokoušela, ale nešlo to. Na seznamku od té doby nechodím.
Podle reakcí lidí a počet stížností dokazuje, že jste podvodná seznamka a k tomu s falešnými profily !
Žádnou jinou částku Vám nejsem dlužna, naopak, Vy jste si uhradili z mého účtu částku na 3 měsíce členství 2 247,- Kč dopředu, já podala výpověď 23. 1., to znamená, že prodloužené členství by mělo být hrazeno pouze na měsíc a to od 17. 1. – 17. 2.2018 a rozdíl částky jste mi měli vrátit. Já sama jsem si zaplatila zkušebně pouze měsíční členství.
Spotřebitel by měl být o prodloužení členství – smlouvy, informován dostatečně srozumitelně a jasně.
Žádám Vás proto znovu o zrušení členství ne až 17. 4., ale ihned a zrušení mého profilu se všemi daty v něm uvedené nebo o vrácení částky za nepožadované členství na další dva měsíce 1 498,- Kč a rovněž o zrušení členství i profilu.
Chtěla jsem vše vyřešit v klidu a smíru, po dnešním e-mailu je vidět, že se s Vámi asi nedomluvím, svoji stížnost jsem začala řešit i právní cestou.
Děkuji za pochopení.
Pincová
Co se týče informování o automatickém prodlužování závazku, uvádí spotřebitelka správně, že je nezbytné o něm informovat jasně a srozumitelně. Vzhledem k našim zkušenostem s tím, jakým způsobem spol. be2 tuto informaci před uzavřením závazku na platebních stránkách poskytuje, máme vzhledem k velikosti písma, jeho barvě, umístění a kontrastu s podkladem značné pochybnosi o tom, že je poučení dostatečné, a tedy také o tom, že je automatické prodloužení platně dojednáno. Upozorňujeme však, že náš názor není právně závazný a že věc by mohl závazně posoudit pouze soud.
Dále si dovolíme podotknout, že dle našeho názoru spotřebitelka prokázala, že platba byla uhrazena tak, jak uvádí, zatímco společnost be2 své tvrzení nijak nepodložila, což ale neznemaná, že neodpovídá skutečnosti.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost reagovat na vývoj případu.
ID: URHFBO48
Přejeme Vám dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti (opakovaně) kontaktovalo i Oddělení pohledávek Academic singles.
Mějte prosím na paměti, že připsání Chargeback na účet může trvat až 30 dnů a platbu tudíž pravděpodobně nebudete mít na účtě doposud připsanou - viz prosím také komunikace ze strany Oddělení pohledávek ze dne 23/02/2018: "Pokud Vám stažena částka nebyla ještě připsána na účet je třeba, abyste kontaktovali banku a informovali se, kde se částka nachází. Připsání částky může trvat několik dní / týdnů - závisí to od vaší banky."
Velice Vám děkujeme za vyjasnění uvedené situace přímo s Vaší bankou.
Dobrý den,
ano, s paní Hájkovou z oddělení pohledávek jsem si vyměňovala několikrát týdně e-maily, neustále mě ale odpovídala jedno a to samé jako Vy, abych se domluvila se svojí bankou. Blokace karty, ale nemá s touto transakcí nic společného, jsou to dvě odlišné věci.
Já doložila výpisy na 149, - Kč, 2 247,- Kč a mohu i 2 530,- Kč, tuto platbu jsem odeslala 26. 2. 2018 Vám Academic Singles - be2, protože paní z oddělení pohledávek v každém e-mailu vyhrožovala exekucí .... který slušný člověk by raději nezaplatil ......
To je ale zajímavé, platba kartou Vám přišla dá se říct ihned, platba převodem během 2 dnů, ale od Vás z Vašeho účtu ani po 14 dnech ……
Na základě 2 530,- Kč jsem obdržela již dnes zprávu od paní Hájkové, že členství mám ukončené, profil se mi podařilo taky zrušit. Mnou chtěné měsíční členství mě stálo 149,- Kč a za nechtěné prodloužené 3. měsíční členství jsem zaplatila 2 247,- Kč a 2 530,- Kč, částku zvýšenou o poplatek, ne proto, že byla zablokovaná karta, ale protože jste si již nemohli znovu odebrat další peníze .......…
Podle zjištění jsou peníze stále na Vašem účtě Academic Singles 199......
Vím, že už je nikdy neuvidím, protože jste neměli a ani nemáte zájem je poslat.
Pokud mě ale platba byla podle paní Hájkové zaslána zpět ..... doložte výpisem (děkuji d-Testu za připomínku). Výpis by měla doložit banka, ze které platba odchází a Vy zájem o to, aby došla včas na správný účet.
Vám asi nevadí jakou reklamu seznamce Academic Singles děláte na těchto, ale jiných stránkách internetu. Ať odešla platba jakkoli, nebylo by lepší se se spotřebitelem domluvit, popřípadě dohodnout na nějakém kompromisu? Vyhrožovat exekucí umí kde kdo…..
Děkuji.
Pincová
Stížost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost reagovat na vyjádření spotřebitelky.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.