Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.1.2018 jsem zaslala k reklamaci obuv, do balíku jsem zapomněla vložit reklamační protokol. Okamžitě v ten den jsem se spojila s infolinkou, kde mi potvrdili (musejí mít nahrané), že stačí když rek. protokol zašlu e-mailem spolu s číslem balíku, což jsem udělala a ještě týž den mi přijetí potvrdili. Dne 6.2.2018 jsem se dotázala na stav mé reklamace a dostala jsem odpověď, že zrovna našli našli můj balík, ale kvůli tomu, že jsem do něj nevložila RP ho nemohli identifikovat a tedy zahajují rekl. řízení k dnešnímu dni(6.2.). S čímž nesouhlasím, požaduji odstoupení a bylo mi oznámeno, že na to mám nárok pouze v případě nepoužívaného zboží, což je naprostý nesmysl. Reklamace prý byla zahájena 7.2.2018 a bude vyřízena nejpozději 9.3.2018 a reklamační oddělení nesouhlasí se změnou terminu vyřízení reklamaci.
Kotníčkové zimní boty Tommy Hilfiger, Tommy-FW56821459 Berry 17A 990 Black
požaduji odstoupení od smlouvy pro nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace (původně jsem požadovala pouze odstranění vady - opravu podrážky, která se rozlepila), ale vzhledem k chování e-shopu trvám na odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Prodávající je povinen vyřídit reklamaci nejpozději ve lhůtě 30 dní ode dne uplatnění, pokud se nedohodne se spotřebitelem na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Je-li smlouva porušena podstatným způsobem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.
K vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla jeho reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat. Prodávající tedy musí spotřebitele informovat, že jeho reklamace byla vyřízena.
Reklamační lhůta běží ode dne uplatnění reklamace, nicméně reklamace musí být uplatněna řádně. Zásilka vedle samotné věci by měla obsahovat i spotřebitelem sepsanou reklamaci, tj. popis vady a jak si přeje spotřebitel reklamaci vyřídit. Pokud však spotřebitel poskytl nezbytnou součinnost a doplnil po dohodě s prodejcem bezodkladně prokazatelným způsobem reklamační protokol elektronicky týž den, co odeslal k reklamaci zboží, pak třicetidenní reklamační lhůta začíná běžet dnem následujícím po převzetí zásilky prodejcem.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace. Bylo-li odstoupeno od smlouvy, je spotřebitel povinen vrátit prodávajícímu zboží, prodávající je zase povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud prodejce nevyřídí uplatněnou reklamaci spotřebitele v zákonem stanovené lhůtě dopouští se správního deliktu dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/evropske-spotrebitelske-centrum/, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.