Počet nahlášených stížností: | 189 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dňa 18.10.2018 sme na základe našej objednávky mobilných telefónov a zaslanej faktúry zaplatili vopred za dodávku týchto telefónov. Po nedodržaní dodacieho termínu a viacnásobnom urgovaní dodávky sme objednávku stornovali, a teda odstúpili od zmluvy, a žiadali sme vrátiť peniaze späť. Napriek viacerým urgenciám z našej strany, a rôznych výhovorkách zo strany Terae Business dodnes nám neboli peniaze vrátené, takže uvažujeme o podaní žaloby. Je to neseriózne jednanie so zákazníkom. Neexistuje už žiadny akceptovateľný dôvod, aby nám za 3 mesiace neboli schopní vrátiť peniaze.
Xiaomi Redmi Note 4X 2ks
Z dôvodu nesplnenia dodávky sme žiadali viackrát o vrátenie peňazí, takže aj teraz nechceme nič iné, len vrátiť peniaze. Nemáme totiž ani tovar ani zaplatené peniaze.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může kupující požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní kupující prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté kupujícím, má kupující nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li kupující prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Kupujícímu tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. V tomto případě se jedná o vztah dvou podnikatelů, resp. o tzv. firemního zákazníka. Stížnost tedy nebudeme publikovat, nicméně ponecháme prostor pro případnou komunikaci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.