Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 23.1. 2018 mě navštívil zástupce firmy Comfort Energy pan A. Krakovský, následně došlo k uzavření smlouvy č. CMA50110060 o sdružených službách dodávky elektřiny… Přitom jsem p. Krakovskému výslovně řekla, že LED žárovky nechci a on si toto zaznamenal do vlastního dokumentu (jeho kopii mi bohužel nepředal) a LED si ponechal (toto jsem uvedla i v telefonickém rozhovoru se „zákaznickou podporou Comfort Energy“ o dva dny později.
Od této smlouvy jsem pak odstoupila 26.1.2018. Nyní po mě Comfort Energy požaduje také odstoupení od kupní smlouvy na LED žárovky a úhradu 2 000,- Kč. Jak je uvedeno výše, tak nemohu LED vrátit, protože jsem je odmítla převzít.
Mimo to i kdyby bylo požadováno odstoupení od kupní smlouvy na LED, tak toto bylo již provedeno současně s odstoupením od smlouvy CMA50110060, protože se jedná o smlouvy závislé – viz. výrok Ústavního soudu ze dne 13. prosince 2016. A samozřejmě je zde i nehorázný požadavek na úhradu 2 000,- Kč za 5ks LED. Zde by teoreticky přicházelo do úvahy maximálně uhradit obvyklou cenu, která je minimálně 5x nižší. To by mi je ovšem musel p. Krakovský předat, což se nestalo.
Poslední věcí je samozřejmě fakt, že k uzavření smlouvy došlo během podomního prodeje, který je v Olomouci zakázán od 1. ledna 2014.
Děkuji a prosím o radu, jak postupovat.
B. Štefániková
CMA50110060
okamžité písemné storno požadavku na úhradu LED + úhrada za provolané peníze na infolinku cca 600,- Kč
|
Tweet |
Spotřebitelka nemá povinnost platit za zboží, které neobdržela. Pokud společnost žádá, aby spotřebitelka uhradila dluh, musí také prokázat, že tento dluh existuje a na základě jakého právního důvodu vznikl.
Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.
Spotřebitelka má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.