Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamace začala telefonickým hovorem, kde nás zaměstnanec autobazaru odkázal na sepsání vad a zaslání reklamace formou e-mailu. Na e-mail nikdo nereagoval a až po další urgenci jsem obdrželi vyjádření a zamítnutí reklamace z důvodu, že se na dané věci nevztahuje žádná záruka. Jedná se o zanesený filtr DPF, u kterého je nutná výměna, dále špatná funkčnost 3. válce, který je mimo toleranci.
Autobazar se ohání tím, že na tyto součástky není žádná záruka a že nám byla poskytnuta sleva ve výši 10 000 na případné opravy - tuto slevu už několikanásobně převýšily opravy. Dále se ohání tím, že kdyby mělo vozidlo vady, které jsme uvedli, neprošlo by STK ani emisemi - pravda, protože emise v žádném případě nemohli být provedeny, jelikož by auto kvůli špatnému filtru DPF neprošlo a tento filtr se nezanese za měsíc používání. Navíc tyto vady nebyly uvedeny v protokolu o technickém stavu vozidla, v uvedených závadách ani v naměřených emisích.
Dále se na vozidle našly další závady jako nefunkční topení a špatné těsnění pod hlavou motoru, veškeré tyto vady považuji za skryté vady a žádám o proplacení nákladů spojené s opravou. Jsme z Plzně a pro auto jsme jeli až do Brna dne 29.12.2017. Jednalo se o přihlášení vozidla z dovozu a technickou prohlídku i přihlášení vozidla provedl autobazar.
VW Golf V VIN WVWZZZ1KZ8W072868
Požaduji proplatit náklady spojené s opravou skrytých vad, které nebyly uvedeny v protokolu o technickém stavu vozidla a v protokolu o naměřených emisích.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
I zlevněné zboží může spotřebitelka reklamovat. Výjimku tvoří sleva, která byla poskytnuta pro vadu výrobku – pro takovou vadu pak zboží reklamovat nelze, na všechny ostatní vady daného zboží záruka ovšem platí. Záruka se tedy podle § 2167 písm. a) občanského zákoníku nevztahuje na vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.