Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V sobotu 10.února 2018 jsem na internetových stránkách společnosti NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o. využila nabídky produktu OmegaMarine Forte+ zdarma pouze za cenu dopravy ve výši 49,- Kč. Ještě ten den jsem objednávku zrušila e-mailem a zároveň jsem požadovala vymazání mých osobních údajů z databáze firmy. Pro jistotu jsem hned v pondělí 12.2.2018 zavolala na zákaznické centrum firmy a opětovně jsem objednávku zrušila a také jsem chtěla vymazat mé osobní údaje z jejich databáze. Zároveň jsem požádala o vymazání osobních údajů mé dcery, která v dobré víře vyplnila národní průzkum od této společnosti, který jsme obdrželi do poštovní schránky. Hovor jsem si nahrála a na to, že jej nahrávám jsem předem upozornila operátorku. Bylo mi sděleno, že objednávka je zrušena a že žádné závazky já ani dcera u společnosti nemáme. Přesto mi dnes 19.2.2018 byl produkt doručen domů rovnou do schránky s datem fakturace 18.2.2018. Je tedy jasné, že mé osobní údaje firma nevymazala a mou žádost neakceptovala. Cítím se tímto jednáním být podvedena ze strany společnosti NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.. Poštovné jsem raději ihned uhradila.
OmegaMarine Forte+
Nechci být já ani dcera nadále v databázi společnosti NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o., nepřeji si být kontaktována na mém mobilním telefonu a v žádném případě nechci dostávat žádné výrobky této společnosti. Toto samozřejmě očekávám i v případě mé dcery.
|
Tweet |
Podle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy o koupi zboží do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Tato 14 denní lhůta však stanoví, kdy nejpozději může spotřebitel od takové smlouvy odstoupit. Na základě bodu 40 Preambule Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU, však má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ještě před započetím běhu této lhůty, tedy může od smlouvy odstoupit ještě před tím, než zboží převezme.
Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila). Jakákoli zásilka, jež by byla doručena po dni účinnosti odstoupení od smlouvy, bude považována za neobjednané plnění. Spotřebitel jí není proto povinen přebírat. Bude-li mu jen vhozena do schránky, nemusí společnosti na své náklady nic vracet.
Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Pojem dojití předpokládá, že projev vůle se dostane do osobní sféry příjemce a tím dochází k možnosti příjemce seznámit se s obsahem právního jednání. Doporučujeme si uchovat důkaz o tom, že spotřebitel od smlouvy odstoupil a žádal zrušení objednávky.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Vážená paní Kyšnerová,
omlouváme se, že reagujeme zde na Vaši stížnost s prodlevou, ale zobrazila se nám až nyní po vyjádření dTestu. V tuto chvíli můžeme jen reagovat, že Váš případ byl již vyřešen a podrobné písemné vyjádření obdržíte doporučeně na začátku příštího týdne. Za skutečnost, že Vám byl balíček doručen, se ještě jednou omlouváme. Byl odeslán, jelikož operátorka Vaši žádost o zrušení nezadala správně do systému.
Děkujeme a přejeme hezký den.
Zákaznické centrum NaturaMed Pharmaceuticals
Hodnocení:
Komentář: Věřím, že k dnešnímu dni je můj problém vyřešen. Děkuji dTestu za pomoc a za zveřejnění mého příspěvku. Oceňuji také reakci společnosti NaturaMed Pharmaceuticals.