Společnost


DAILY TRADE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21660Nikdy mi nebyl dodán telefon a nedostala jsem ani peníze zpět

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.02.2018, před 7 lety

Nikola Bergerová

Znění stížnosti

Dne 28.12.2017 jsem si z internetového obchodu mobilus.cz objednala telefon, který jsem ihned zaplatila, podle informací uvedených na webových stránkách měl mít obchod ještě 5 další kusů, daného telefonu ,který jsem si objednala, na skladě. Telefon měl přijít do 15.1.2018, nepřišel. Do telefonu mi bylo slíbeno, že přijde do 3 dnů, jelikož měl obchod problémy s dodavatelem. Telefon nepřišel a tak jsem podala písemné odstoupení od smlouvy. Poštou mi přišlo potvrzení i následné storno objednávky. Avšak ani do 14 dnů od odstoupení jsem peníze neobdržela. Sám mobilus.cz o sobě prohlašuje, že se dostal do druhotné platební neschopnosti, kvůli dodavateli XGM Trade, na kterou údajně podali žalobu. Avšak po prověření této firmy jsem zjistila, že je v likvidaci. Zaslala jsem tedy předžalobní výzvu, kterou si již obchod nevyzvedl a nyní po uplynutí lhůty budu nucena podat žalobu.


Produkt

Apple Iphone 6 32 Gb v hodnotě 8900,- Kč


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2018 12:00, před 7 lety

V případě nákupu prostřednictvím internetu má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů ode dne převzetí zboží, a to bez udání důvodu. Dle bodu 40 preambule směrnice 2011/83/EU toto právo spotřebiteli náleží rovněž před převzetím zboží, tedy než je zboží fyzicky doručeno.

V případě odstoupení od smlouvy dojde k zániku smlouvy od počátku, tudíž jakoby nikdy neexistovala. Pokud spotřebitel již uhradil kupní cenu, byl by prodávající povinen ji vrátit. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2018 20:24, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.