Společnost


Trikoja s.r.o.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21662Zamítnutí odstoupení od smouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.02.2018, před 7 lety

Ivana Beberová

Znění stížnosti

Prostřednictvím eshopu DK Shop jsem si objednala Loknovací kulmu na vlasy http://dkshop.cz/loknovaci-kulma-na-vlasy?search=kulma, která mi následně byla doručena. Já jsem kulmu 1x vyzkoušela a ihned při prvním vyzkoušení jsem zjistila, že mi kulma nevyhovuje, protože nedělá vlny které byly skrze reklamní video deklarovány a co hůře, kulma je během natáčení zasekla a pramen mých natočených vlasů zůstal uvnitř. Vlasy nešly vymotat. Kulmu jsem rychle vypojila ze zásuvky a pokoušela se vlasy vymotat. To se mi po nějaké době povedlo. Kulmu jsem tady opět zabalila a odeslala zpět. Ovšem ne jako reklamaci, ale jako odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě 14ti dní. Přišlo mi to rychlejší, než reklamační řízení a současně vím, že další kulmu tohoto typu nechci.

Prodejce moje odstoupení zamítl s následujícím textem:

Dobrý den,

Vaše žádost o odstoupení od smlouvy byla zamítnuta z důvodu namotaných
vlasů na kulmě, je to nafocené pro případ, že by jste vlasy vymotala a
zaslala kulmu rychle zpět, také se nám již stalo bohužel. Zboží nese
následky používání a proto je dále neprodejné a nelze odstoupit od
smlouvy. Kulma Vám bude zaslána zpět. Děkujeme za pochopení.

Váš dkshop


Produkt

Loknovací kulma na vlasy


Požadované řešení

Vrácení peněz za zboží a přepravní služby


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2018 11:30, před 7 lety

Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat.

Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.

Občanský zákoník tedy neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelem. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vracené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud prodávající nebude odstoupení od smlouvy akceptovat, může spotřebitelka rovněž využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2018 20:26, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.