Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, loni v zimě jsem zkoušel různé seznamky a je možné, že jsem se zaregistroval u společnosti Dateyard. Po pár týdnech jsem zjistil, že tyto absolutně nefungují a jen žádají peníze po uživatelích. Nejsem si vědom žádného automatického inkasa z mého účtu a přesto mi dne 14.2. 2018 byla stržená částka 1554,- Kč, to samé se stalo dne 19.8. 2017, ale tohoto jsem si nevšiml, až teď po podrobném prohledání historie transakcí účtu a našel jsem stejnou částku stženou už loni v únoru. Suma sumárům mi byla 3 krát stržena částka 1554,- Kč z mého účtu za možná měsíc zkoušení o využití jejich seznamky. Nikde na mailu jsem nenašel uživatelské jmého ani heslo a nedokáži se přihlásit na jejich stránky a nějak to případně ukončit. Žádám Vás tímto o pomoc s definitivní ukončení jakékoliv registrace. Po přečtení blogů na internetu od lidí se stejným problémem moc nedoufám v jakékolik vrácení z odeslaných peněz, rád bych se ale dalším platbám vyhnul v budoucnu. Zrušení účtu údajně nestačí, pak hrozí exekuce a záznamy v registrech dlužníků. Děkuji za brzké vyřízení mého dotazu. Petr
žádné využití
definitivní ukončení
|
Tweet |
Smlouvu je nutné řádně ukončit, a to výpovědí. Více informací o této problematice je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-5829/hledani-dokonaleho-protejsku-vas-muze-prijit-draho. Evropské spotřebitelské centrum k problematice zpracovalo také přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Pokud by společnost záměrně znemožňovala vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen. Zkracuje-li však společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Pokud společnost neumožnila spotřebiteli údajný dluh splnit, ocitá se v prodlení. Pokud je společnost v prodlení, není spotřebitel odpovědný za své prodlení. Společnost by tedy nemohla žádat zákonný úrok z prodlení a případnou náhradu škody.
Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud (inkasní společnosti nemají žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora). V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, musela by prokázat, že údajný dluh vznikl a trvá (např. by musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala o všech vlastnostech služby a o její ceně).
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Pokud společnost nevyhoví prokazatelné žádosti spotřebitele o ukončení smluvního vztahu, doporučujeme kontaktovat dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, s podnětem na užívání nekalé obchodní praktiky.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 BernEidgenössisches
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.