Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 9.2. 2018 jsem si objednala zboží. Objednávka mi byla potvrzena.
Dne 11.2. jsem obdržela e-mail, ve kterém mi bylo sděleno, že objednávka je vyexpedována a předána přepravní službě PPL. Do dnešního dne jsem objednané zboží neobdržela.
Kontaktovala jsem vás 3x prostřednictvím e-mailu a několikrát telefonicky, ovšem bez jakékoliv odezvy z vaší strany. Z toho důvodu jsem volala i na informační linku společnosti PPL, kde mi bylo řečeno, že od vás žádné zboží nepřevzali.
objednávka č. 509774, ACRA D70-ZE KINEZIOTAPE 5x5m, zelený, 98.-Kč, dále stejné zboží v oranžové a růžové barvě. Zboží je zaplaceno. Celková částka 373.-Kč včetně dopravného.
Ráda bych objednané zboží obdržela, pokud to není možné prosím o vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:
"Dne 28.2.2018 mi byla má objednávka doručena.
Byla doručena jinou přepravní společností a na jinou dodací adresu, než která byla v objednávce uvedena. Objednávku tímto považuji za vyřízenou, ale jsem velice zklamaná z komunikace s touto firmou."
Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme.