Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#21696Neoprávněně stržený poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.02.2018, před 7 lety

Lenka Boudová

Znění stížnosti

dne 19. 1. jsem přes internet uhradila členství na academic.singles, a to na JEDEN měsíc v částce 149,- Kč. Dne 19.2. mi byla od stejné společnosti z účtu stržena částka 2.247,- Kč.
Obratem, tedy dne 19.2.2018, jsem společnost informovala, že vypovídám smlouvu a že žádám o vrácení neoprávněně stržené částky. Současně jsem zahájila reklamační řízení u své banky.
Dne 20.2. mi přišlo od společnosti potvrzení mé výpovědi s tím, že "mé členství skončí AŽ DNEM dne 19/05/2018.Vaše Prémiové členství nebude po uvedeném datu obnovené a nebudou požadované žádné další platby.

Celková cena za prolongované VIP členství byla uvedená na platební stránce
před realizací úvodní platební transakce.

Uvedená cena je - v porovnání s uvítací cenou - běžnou cenou VIP členství.

Je nám líto, pokud jste si tyto detaily při předplacení svého VIP členství
nepřečetli.

Refundace uhrazené částky není (s ohledem na skutečnost, že jste včas a řádně
nevypověděli automatickou prolongaci svého VIP členství) nárokovatelná."


Produkt

Provozovatelem stránek: be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce L-1351 Luxembourg Luxembourg


Požadované řešení

Právní názor: automaticky lze prodloužit smlouvu pouze ve chvíli, kdy k tomu zákazník udělí svůj výslovný, prokazatelný souhlas. V tomto případě k prolongaci může dojít, pokud je zákazník spokojen. Názor zákazníka MUSÍ být zjištěn, na možnost prolongace musí být zákazník dopředu upozorněn, zákazníkovi musí být prolongace zřejmá-tato podmínka nebyla spolněna! Jednání společnosti je klamavé, poškozuje spotřebitele, společnost nemá na částku zákonný nárok. Smluvní vztah je ukončen výpovědí. Pokud byla výpověď doručena dne 20.2.- nemůže smluvní vztah skončit až 3 měsíce poté (nehledě na skutečnost, že sama společnost uvádí výpovědní lhůtu 4 dnů). Okamžité vrácení neoprávněně stržené částky 2.247,- Kč, na tuto částku nemá společnost zákonný nárok. -reklamační řízení u banky zahájeno


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2018 15:32, před 7 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.3.2018 11:02, před 7 lety

ID: 67YRDP19


Dobrý den.

Mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami Academic singles (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 19/01/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.

Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).

Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.

Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2018 19:00, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.4.2018 14:15, před 7 lety


Lenka Boudová

Vážení, uzavřela jsem s Vámi smlouvu na dobu určitou, nikoliv neurčitou, jak se pokoušíte tvrdit.Za dobu určitou jsem zaplatila Vámi požadovaný poplatek. Vaše prolongace byla provedena v rozporu se zákonem, nebo´t jste o ni spotřebitele neinformovali dostatečným způsobem, je tedy učiněna neplatně. Současně i výpověď je v tomto případě nadbytečný úkon, neboť šlo o smlouvu na dobu určitou, která končí uplynutím období, v tomto případě uplynutím jednoho měsíce.

Vzhledem k tomu, že mi byl neoprávněně stržený poplatek vrácen mojí bankou v rámci mé podané reklamace, pokládám tuto věc za úspěšně vyřešenou a děkuji D-testu za intervenci a pomoc. Společnost be 2 nechť si na mě podá žalobu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.4.2018 15:22, před 7 lety

ID: 67YRDP19


Dobrý den.

V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a Všeobecných obchodních podmínek Academic singles, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.academic-singles.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2018 20:09, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2018 18:02, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.