Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobry den,
cca pred rokem jsem si poridila Huawei P8 Lite, bohuzel behem uzivani se opakovane vyskytovaly na pristroji poruchy, tak jsem jej sla po par mesicich reklamovat. Pri reklamaci probehlo vse v poradku, pan v Alze v OC Campus v Brne, ktery ode mne telefon prebiral k oprave mi rekl, ze mi daji vedet, jakmile bude telefon zpet, a jaky je vysledek, jestli bude vymeneny nebo opraveny. Odesla jsem s tim, ze samozrejme do 30 dnu nejpozdeji, dle zakona, mi da alza.cz vedet. Stalo se tak, telefon jsem si sla vyzvednou po oprave, evidentne byla vymenena "zakladni deska" v telefonu. Bohuzel po uvedeni telefonu do provozu mi nefungovala jina aplikace, ktera predtim bez problemu fungovala. Tak jsem s telefonem sla na dalsi reklamaci. po 3 tydnech mi nyni telefon dosel zpet s vysledkem, ze moje reklamace byla "zamitnuta", to podotykam, ze chyba je neopravena a stale pretrvava, takze nevim, jak pan technik, co mel telefon na starost, tuhle chybu mohl prehlednout. Jeste ke vsemu jsem se pri prebirani telefonu dozvedela, ze jsem hned pri 1. reklamaci mohla zazadat o navraceni penez. Coz mne az neprijemne zaskocilo, jelikoz jsem o tehle moznosti na pobocce po 1.oprave nebyla vubec informovana a nas zakon nanestesti rika neco jineho. Evidentne u Alzy nemaji predstavu, jak reklamace a pece o zakaznika probihaji v zahranici a potrebovali by davku vychovne lekce.
Mobilni telefon Huawei P8 Lite/ALE-L21 Cislo opravy 60113
Odstoupeni od smlouvy a navraceni penez
|
Tweet |
Co se týče nároků z vadného plnění, platí, že má-li věc vady, může kupující dle § 2169 občanského zákoníku požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu.
Z výše uvedené citace zákona vyplývá, že spotřebitel má primárně nárok na opravu věci či výměnu její součásti. Není-li to nepřiměřené, má právo požadovat dodání nové věci bez vad (tím se rozumí výměna celé věci za nový kus). Jen pokud nelze dodat ani věc novou, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Vždy může namísto uvedených nároků požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Byla-li na věci během reklamace způsobena škoda, může spotřebitelka žádat po prodávajícím náhradu škody, neboť podle § 2944 občanského zákoníku odpovídá ten, kdo převzal od jiného věc, která má být předmětem závazku, za její poškození, ztrátu nebo zničení. Této povinnosti se podnikatel zbaví pouze v případě, pokud prokáže, že by ke škodě došlo i jinak, tzn. že k poškození by došlo i bez jeho přičinění. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Je tedy vhodné prodávajícího vyzvat k náhradě škody. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.