Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 14.2.2018 odešla z mé karty platba 4752 Kč. Vzhledem k tomu, že jsem nevěděla, o jakou platbu jde, okamžitě jsem zablokovala platební kartu, čímž byla transakce zrušena. Dne 21.2.2018 mi přišla upomínka od společnosti be2 S.a.r.l. na 5035 Kč (4752 Kč členství + 283 Kč poplatky). Okamžitě jsem vyhledala co je to za společnost a odstoupila od smlouvy, kterou ani nevím, jak jsem uzavřela. odstoupení od smlouvy jsem podepsala a naskenovanou odeslala na zakaznickyservis@be2.cz, který mi sice odespal, že zodpoví otázku do 3 dnů. Mám však obavu, jestli moje reakce stačila a abych neprošvihla 14 denní lhůtu pro podání odstoupení od smlouvy. Na jejich stránkách vůbec nelze najít email pro uvedený problém. Je možné, že se zobrazí po registraci na jejich stránkách, tam mám obavu se registrovat z důvodu odkliknutí něčeho, co mi potom zpoplatní. Nevím tedy, jak mám postupovat dál.
zrušení VIP členství
Požaduji od společnosti potvrzení o zrušení VIP členství a smazání profilu a všech informací, které mají údajně k dispozici o mé osobě. Dále požaduji, aby společnost potvrdila, že vůči ní nemám žádné závazky a že veškeré obchodní vztahy mezi mnou a společností jsou zrušeny.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: KHS7DO98
Dobrý den.
Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo zrušené.
Svůj profil můžete vymazat kliknutím na kruhovou ikonu fotografie, následně na možnost "Nastavení" a "Smazat můj profil", mějte však prosím na paměti, že tím nevyužijete své Prémiové členství.
Hodnocení:
Komentář: Podle mého názoru by bylo vyřešeno pozdě. Řešila jsem na základě zkušenosti jiných lidí sama.