Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
v září minulého roku jsem si u Alza koupil TP-link, který jsem začátkem ledna letošního roku musel reklamovat. Reklamace byla uzavřena poslední možný den (tedy 30 dní od převzetí zboží k reklamaci). Nikdo mi z Alza.cz nenabídl výměnu - najednou mi v emailu "přistál" dobropis, který mám vytisknout, napsat na něj číslo OP, vyskenovat a poslat zpět. Jednak se mi nelíbí, že mi nebyla nabídnuta výměna zboží (někde jsem četl, že do 6 měsíců od nákupu mám možnost se rozhodnout, jak chci reklamaci v případě neodstranitelné vady řešit (zda výměnou nebo vrácením peněz). Ale to je celkem jedno. Můžu si tento výrobek koupit znova.
Co se mi ale nelíbí je to, že mám někde psát číslo OP, nehledě na to, že "třeba" nemám tiskárnu a skener. Má na to tahle společnost nárok a právo? Připadá mi to spíše jako neoprávněné zadržování mých peněz.
Slečna na infolince Alza byla celkem arogantní a na můj dotaz, jak to bude s poštovným, které jsem zaplatil, když jsem posílal zboží k reklamaci, mi odpověděla, že si musím zaslat žádost a připojit originál doklad o zaplacení poštovného (což mě bude stát další poštovné).
Předem děkuji za pomoc a radu, jak mám postupovat.
Martin B.
Powerline TP-LINK TL-PA2010 Starter Kit
Považoval bych za správné nabídnout zákazníkovi výběr: peníze nebo výměnu. V případě vrácení peněz odmítám sdělit OP a nehodlám někde kupovat tiskárnu a skener kvůli vymyšleným podmínkám Alza, díky kterým "nelegálně" zadržují peníze zákazníků.
|
Tweet |
Do 6 měsíců od zakoupením platí dle § 616 občanského zákoníku, že si kupující může zvolit mezi opravou nebo výměnou, pokud tento postup není možný, má nárok na přiměřenou slevu nebo vrácení peněz. V případě, že při koupi nebylo třeba dokládat číslo občanského průkazu, neměla by společnost podmiňovat sdělením tohoto údaje ani vrácení peněz. Pokud nebude z technických důvodů možné postupovat dle instrukcí společnosti, bude nutné dohodnout způsob vystavení listin jiný. Dle § 598 občanského zákoníku má kupující při oprávněném uplatnění reklamace nebo rozporu s kupní smlouvou nárok na proplacení nákladů s tím spojených.
Vážený pane Bestajovský,
dovolte mi prosím předně, abych se Vám omluvil za zpoždění v reakci naší společnosti na tomto konkrétním portálu, které bylo způsobeno nedorozuměním v rámci procesní změny jeho zpracování. Byly již učiněny kroky vedoucí k tomu, aby byl i tento informační kanál monitorován co nejčastěji; nicméně jako primární kontaktní nástroj musím připomenout především náš vlastní kontaktní formulář na hlavních webových stránkách naší společnosti < http://www.alza.cz/kontakt >, v rámci kterého se vždy snažíme o komplexní odpověď v řádu hodin.
Ve Vašem případu eviduji, že byl již 7.2.2014 dořešen vysvětlením a proplacením předmětného dobropisu. Pokud přesto přetrvává v této věci jakákoli nesrovnalost, můžete nás kontaktovat kdykoli znovu a to přímo na e-mailové adrese ombudsman@alza.cz.
S úctou a omluvou za veškerá dosavadní komunikační nedorozumění
Jiří Horáček
ombudsman
Stížnost uzavřena z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele.