Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#2170Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 9 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.02.2014, před 11 lety

Martin Bestajovský

Znění stížnosti

Dobrý den,
v září minulého roku jsem si u Alza koupil TP-link, který jsem začátkem ledna letošního roku musel reklamovat. Reklamace byla uzavřena poslední možný den (tedy 30 dní od převzetí zboží k reklamaci). Nikdo mi z Alza.cz nenabídl výměnu - najednou mi v emailu "přistál" dobropis, který mám vytisknout, napsat na něj číslo OP, vyskenovat a poslat zpět. Jednak se mi nelíbí, že mi nebyla nabídnuta výměna zboží (někde jsem četl, že do 6 měsíců od nákupu mám možnost se rozhodnout, jak chci reklamaci v případě neodstranitelné vady řešit (zda výměnou nebo vrácením peněz). Ale to je celkem jedno. Můžu si tento výrobek koupit znova.
Co se mi ale nelíbí je to, že mám někde psát číslo OP, nehledě na to, že "třeba" nemám tiskárnu a skener. Má na to tahle společnost nárok a právo? Připadá mi to spíše jako neoprávněné zadržování mých peněz.
Slečna na infolince Alza byla celkem arogantní a na můj dotaz, jak to bude s poštovným, které jsem zaplatil, když jsem posílal zboží k reklamaci, mi odpověděla, že si musím zaslat žádost a připojit originál doklad o zaplacení poštovného (což mě bude stát další poštovné).
Předem děkuji za pomoc a radu, jak mám postupovat.
Martin B.


Produkt

Powerline TP-LINK TL-PA2010 Starter Kit


Požadované řešení

Považoval bych za správné nabídnout zákazníkovi výběr: peníze nebo výměnu. V případě vrácení peněz odmítám sdělit OP a nehodlám někde kupovat tiskárnu a skener kvůli vymyšleným podmínkám Alza, díky kterým "nelegálně" zadržují peníze zákazníků.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2014 09:35, před 11 lety

Do 6 měsíců od zakoupením platí dle § 616 občanského zákoníku, že si kupující může zvolit mezi opravou nebo výměnou, pokud tento postup není možný, má nárok na přiměřenou slevu nebo vrácení peněz. V případě, že při koupi nebylo třeba dokládat číslo občanského průkazu, neměla by společnost podmiňovat sdělením tohoto údaje ani vrácení peněz. Pokud nebude z technických důvodů možné postupovat dle instrukcí společnosti, bude nutné dohodnout způsob vystavení listin jiný. Dle § 598 občanského zákoníku má kupující při oprávněném uplatnění reklamace nebo rozporu s kupní smlouvou nárok na proplacení nákladů s tím spojených.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.4.2014 13:53, před 11 lety

Vážený pane Bestajovský,

dovolte mi prosím předně, abych se Vám omluvil za zpoždění v reakci naší společnosti na tomto konkrétním portálu, které bylo způsobeno nedorozuměním v rámci procesní změny jeho zpracování. Byly již učiněny kroky vedoucí k tomu, aby byl i tento informační kanál monitorován co nejčastěji; nicméně jako primární kontaktní nástroj musím připomenout především náš vlastní kontaktní formulář na hlavních webových stránkách naší společnosti < http://www.alza.cz/kontakt >, v rámci kterého se vždy snažíme o komplexní odpověď v řádu hodin.

Ve Vašem případu eviduji, že byl již 7.2.2014 dořešen vysvětlením a proplacením předmětného dobropisu. Pokud přesto přetrvává v této věci jakákoli nesrovnalost, můžete nás kontaktovat kdykoli znovu a to přímo na e-mailové adrese ombudsman@alza.cz.

S úctou a omluvou za veškerá dosavadní komunikační nedorozumění

Jiří Horáček
ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2014 14:48, před 11 lety

Stížnost uzavřena z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.