Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost VENA-TRADE na všech svých čerpacích stanicích nadále vyžaduje poplatek 0,8% za platbu kartou, přestože to zákonné normy od 13.1.2018 výslovně zakazují.
Podnikatel na to byl mnohokrát upozorněn, ale svého jednání nehodlá zanechat, podanou reklamaci obratem zamítl s tím, že když se to zákazníkům nelíbí, ať tam nechodí nakupovat, je to jeho podnikání a odmítá nás po stížnosti dále obsloužit.
Zřejmě zapomíná, že i když jde o soukromý podnik, nesmí odmítat zákazníky jen proto, že si podají reklamaci, nesmí účtovat poplatky za platbu kartou, když to zákon neumožňuje a měl by jistě něco udělat i s tím, že na jeho čerpacích stanicích kouří zákazníci i obsluha těsně u čerpacích stojanů.
Poplatek 0,8% za platbu kartou
Vrácení poplatků za platbu kartou a zanechání dalšího účtování
|
Tweet |
Dne 13. ledna 2018 začal platit nový zákon č. 370/2017 Sb., o platebním styku, který zakazuje poplatky u spotřebitelských koupí.
Dle § 254 odst. 2 zákona č. 370/2017 Sb., o platebním styku, příjemci nenáleží úplata za použití platebního prostředku, u něhož je mezibankovní poplatek podle přímo použitelného předpisu Evropské unie upravujícího mezibankovní poplatky za karetní platební transakce upraven v kapitole II tohoto nařízení, a za platební služby, na které se vztahuje přímo použitelný předpis Evropské unie upravující požadavky pro úhrady a inkasa v eurech.
Zákaz přitom platí pro platby provedené debetními a kreditní kartami od společností Visa nebo Mastercard (vydavatelem jsou takzvaná čtyřstranná schémata). Dle ministerstva financí se „regulace naopak nevztahuje na karty třístranných schémat, například Diners Club nebo American Express a na komerční karty, tedy karty vydané podnikatelům. U nich bude účtování poplatku možné i nadále, ovšem pouze do výše odpovídající nákladům, které obchodník s přijetím karty má“.
Z výše uvedeného vyplývá, že v některých případech je stále možné poplatek účtovat. Mohlo by jít například o situaci, kdy je zaplaceno tankovací kartou CCS či je použita karta podnikatelská. Pokud se v daném případě nejednalo o tuto situaci, byl spotřebitelce poplatek naúčtován neoprávněně.
Spotřebitel se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.