Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
rád bych se společností AAA AUTO reklamaci na koupený vůz Opel insignia rv 2009 najeto 98tis. km lépe než jejich přednastaveným nesmyslem, který nejspíše píší všude místo toho, aby reklamaci řádně prověřili. Po koupi auta cca týden a půl, auto začalo vykazovat závady s abs a bederní opěrkou. Po zjištěni jsem zkontaktoval telefonicky zástupce AAA AUTO, kde mi bylo řečeno, ať opravu nechám nacenit a předám tyto informace AAA AUTO na pobočce. V servisu OPEL Zlín byly zjištěny závady na svazku ABS levého předního kola, kompresor u bederní opěrky a zjistili navíc ještě závadu na škrtící klapce. Ani jedna závada nebyla v době koupi aktivní a nijak se neprojevovala. Jak dokazuje i protokol o zkušební jízdě. Taktéž žádné závady nebyli ústně zmíněné. Zároveň jsem zjišťoval v servise Opel, jestli jsou to závady podléhajícím opotřebením s ohledem na stáří vozu a nájezdu km. V servise mi bylo potvrzeno, že tyto závady jsou nezávislé na stáří vozu a nájezdu km, čili vyvrací tvrzení o důvodu zamítnutí reklamace. Rád bych teda důkladné a opětovné prošetření mé reklamace.
Opel Insignia 6U0 1448
Finanční kompenzace
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Vážený pane Zaorale,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den.
Ano vaši kolegové mě informovali o posouzení a nabídli mi 5000 Kč jako kompenzaci. Když si spočítám že náklady na opravu jsou 30 000 Kč plus náklady na zjištění závad dalších 5 000 Kč, tak mi to přijde trochu jako nepoměr. Sám jsem AAA Auto nabídl, že jsem ochotný se domluvit na kompromisu 15 000 Kč slevy z koupi vozu, což je stále menší část než vyjde na opravách a zjištění závad mě. Tato má protinabídka mi byla zamítnuta. Za mě je tato nabídka do dalšího Vašeho vyjádření platná.
Děkuji Zaoral Dušan
Dobrý den,
společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
Mohu se zeptat na jakém původním výsledku reklamace trváte? Na tom že je reklamace neoprávněná, nebo vaším druhým vyjádřením, kde jste mi bylo oznámeno, že pro mě mátě kompenzaci 5000Kč. Touto zprávou si totiž oboje oznámení vyvracíte. Nejdřív po novém projednání reklamace mi nabídnete kompenzaci čímž přiznáte, že jsem měl pravdu a že jste pochybili. Na druhé straně trváte na původním výsledku reklamace, kde dáváte ruce pryč od svých zákonných povinností.
Dobrý den,
trváme na tom, že reklamace byla zamítnuta. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla, kdy opotřebení vozu již byla uzpůsobena původní prodejní cena (dostal jste slevu 7tis. Kč za nadměrné opotřebení). Nabídnutá kompenzace je projevem naší dobré vůle - kterou nemusíte přijmout. Reklamace ale i tak zůstává zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Tak to je docela humorné, protože slevu jsem dostal na opotřebované brzdy a výměnu oleje nehledě na prázdnou nádrž, s kterou jsem z bazaru odjížděl. A od vás se dozvídám že vlastně byla na všechny závady na vozidle v hodnotě více jak 30 tis. V tom případě požaduji dorovnání slevy na závady na vozidle.
Dobrý den,
sleva, kterou jste dostal, se týkala opotřebení vozu, jak máte ostatně uvedeno v předávacím protokolu (je tam zapsán důvod: na mechanický stav vozu - nadměrné opotřebení). Záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Ano na mechanický stav vozu a jak už jsem psal v minulé zprávě. To se týkalo nadměrně opotřebených brzd a stavu pro výměnu oleje. Netýkalo se to závad, které na autě nebyli zmíněny. Jenom se tu snažíte obcházet zákon, aby jste se zbavili odpovědnosti. Každopádně mě vaše chování k zákazníkům nepřekvapilo a sleva 7 tis, která byla fakticky jenom 3 protože člověka donutíte zaplatit službu, kterou ani nechce jenom aby jste se mohli jenom dále vymlouvat a vykrucovat.
Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Jde vidět že to jsou lidi bez jakékoliv morálky koupit auto není problém koupit nicméně pak člověk musí doufat že natrefil na dobrý kus. AAA absolutně nechtějí převzít svou odpovědnost a do sporu musí jít zákazník pouze s právníkem.