Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Gramofon zakoupený na https://www.k24.cz byl používán ani ne dva týdny. Pak začal chrastit reproduktor, takže se gramofon nedal poslouchat. Poslal jsem ho tedy na reklamaci. Gramofon byl jinak bez škrábnutí! Reklamace byla zamítnuta z důvodu mechanického poškození. V servisu našli utrženou jakousi vnitřní desku. Když jsem jim ho posílal, taková závada tam nebyla. Gramofon byl funkční, pouze chrčel reproduktor. Navíc po obdržení gramofonu zpět měl ulomený pant od horního víka. Protokol ze servisu pouze v polšťině. Pant svádí obchod na poškození přepravcem, ale krabice byla v pořádku i s dostatečnou výplní. V obchodě nebo servisu tedy úmyslně gramofon poškodili, aby se vyhnuli uznání reklamace. Již jsem si s nimi vyměnil asi 40 emailů ale bezvýsledně.
gramofon Lenco LS-50, sériové číslo 8711902035756
Chtěl bych, aby byla uznána reklamace. Obchod ji zamítl neoprávněně uměle vytvořeno závadou. Ideálně bych chtěl vrátit peníze, protože už nechci mít s tímto obchodem nic společného. Ale i výměna zboží za plně funkční by byl úspěch.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.