Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
v listopadu 2017 jsem si u společnosti na Kladně koupila ojeté auto Suzuki Swift. V lednu jsem ho dávala na kompletní kontrolu a automechanik mi našel dost nebezpečnou vadu. Jedná se o torzní tyč, který je u pravého zadního auta prasklá. Někdo ji neodborně svařil a samozřejmě praskla. Tudíž mé auto je nezpůsobilé provozu. Ze servisu jsem měla servisní zprávu i rozpočet, který vychází na cca 22 200 Kč, protože se jedná o celou zadní nápravu a dělají pouze originál díly. Tudíž mi bylo doporučeno, abych tuto vadu šla reklamovat ke společnosti. V předávacím protokolu totiž není nic psané o tom, že zadní náprava je svařovaná. Je tam napsáno, že je v pořádku jen pouze vyšší hlučnost. Podala jsem tudíž reklamaci. Reklamace byla vyřízena velmi rychle, což oceňuji. Musím pochválit i slečny na infolince, které byly ochotné a vždy se mi podívali v jaké fázi reklamace je. Ale bohužel potom mi přišel dopis, že jsem byla seznámena se stavem vozu a s tím souhlasila. Budiž. Nikdo mi neřekl pomalu o tom autě nic, na vše jsme se museli ptát a bohužel by mě nenapadlo, že mi prodají auto, které mi vlastně stojí před barákem, protože s ním nemůžu jezdit a je nebezpečné. Prý to není vada, za kterou odpovídá prodávající a neuznávají mi ji. Ale vlastně mi nabízí jako projev dobré vůle finanční částku ve výši 8000 KČ. Mohli byste mi prosím poradit co dál? Děkuji.
Suzuki Swift 2005, 1.3 ddis
Požaduji proplacení celé výše opravy
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Vážená paní Čudová,
Vaši záležitost jsem prověřila. Společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: