Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, prosím Dtest o nezávislý názor a radu ve sporu s ČD.
12.2. 4:56 jsem dorazil vlakem z Tater do Pardubic. Potřeboval jsem pokračovat do Žamberka. U okénka INFORMACE - POKLADNA jsem obdržel informaci, že vlak odjíždí 5.23, přestup v Ústí nad Orlicí a Letohradu a zakoupil jsem jízdenku. Po pozdějším dohledávání na IDOSu se to ukázalo jako jediný smysluplný spoj s příjezdem 6.56 do Žamberka. Když jsem nastoupil v Pardubicích do rychlíku, jednalo se o vlak označený R641 Hukvaldy, prohlásil průvodčí mojí jízdenku, kterou jsem koupil před 10 minutami za neplatnou a musel jsem zaplatit znovu jízdné 79 Kč + 40 Kč manipulační poplatek. Průvodčí se choval arogantně a vůbec nepřipouštěl diskuzi. Až po následném dohledávání na internetu jsem zjistil, že jízdenka, kterou mi prodala pokladní v Pardubicích s doporučením spoje s použitím rychlíku R641,byla slevová IREDO
za 80 Kč a IREDO neplatí na vlaky s označením IC, EC, Ex a SC. Stejně mi odpověděli v poradně ČOI. Po ještě podrobnějším vyhledávání jsem zjistil na stránkách ČD o podmínkách použití IREDO, že specielně vlak R641 a R640 mají výjimku a IREDO nelze použít. Celá situace mi přišla nadmíru absurdní v tom, že já jako cestující jsem neměl nejmenší šanci tuto výjimku zjistit, i kdybych se nespoláhal na informace u pokladny. Stejně zmatená byla paní v informacích v Ústí nad Orlicí, když jsem se snažil zjistit, co se vlastně stalo. Nejvíc se mě ovšem dotklo arogantní jednání průvodčího, který se nesnaži situaci pochopit a choval se ke mě apriori jako k podvodníkovi. Z toho důvodu jsem se rozhodnul nedorozumění, které by se mohlo zdát jako banalita, nehodit za hlavu a využít všechny dostupné možnosti pro vysvětlení a nápravu. Moje stížnost je zaevidovaná pod ič ST18-02-283 u ČD.
Děkuji za názor, s pozdravem T. Jeřábek
platnost IREDO
vyjasnění, omluva, vyúčtování
|
Tweet |
Společnost má povinnost informovat spotřebitele o ceně cestovního dokladu, případně o způsobu jejího výpočtu. Jestliže byla spotřebiteli prodána i po konzultaci s pověřeným zaměstnancem ČD jízdenka, kterou nebylo možné v daném spoji uplatnit, potom lze uvažovat o právu na náhradu škody, jelikož ze strany přepravce nebyla dodržena povinnost poskytnout řádné informace.
Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí, má právo podat stížnost. Stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude spotřebitelka písemně informována zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.