Společnost


Datingclub Ltd

Počet nahlášených stížností:43
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21722Nespokojenost se službami

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.02.2018, před 7 lety

Marek Novotný

Znění stížnosti

Dobrý den,
asi před týdnem jsem se zaregistroval na stránkách affaire1.cz, kde jsem si zaplatil VIP členství. Poté jsem zjistil, že mi služby poskytované provozovatelem nevyhovují a chtěl bych odstoupit od smlouvy. V obchodních podmínkách jsem se ale dočetl, že pokud jsem zaplatil členství na 12 měsíců, od smlouvy můžu odstoupit ve výpovědní lhutě 8 týdnů před vypršením. Této formulaci nerozumím, zda se jedná o max 8 týdnů před vypršením nebo v době 8 týdnů do vypršení, také mi není jasné proč se dá odstoupit pouze faxem. Další mou obavou je, aby nedocházelo každý měsíc k samovolnému strhávání peněz z účtu. Prosím poraďte mi jak mám postupovat. Společnost jsem kontaktoval e-mailem bez odpovědi. Děkuji


Produkt

VIP členství na portálu affaire1.cz


Požadované řešení

Řešení by pro mě bylo odstoupení od smlouvy a hlavně žádné další platby portálu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.2.2018 11:17, před 7 lety

V obchodních podmínkách společnosti čl. 8 odst. 2 je uvedeno: "Při použití placené služby může uživatel ukončit členství v dohodnutých výpovědních lhůtách. Pro placené služby platí následující lhůty: - 12 měsíců předplatné: 8 týdnů před obnovením předplatného."

Pokud lze obsah případné smlouvy vyložit různými způsoby je pak namístě aplikovat § 1812 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a přiklonit se k výkladu příznivějšímu pro spotřebitele.

U smluv uzavřených prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku (např. internet) má však spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy. Dle § 1837 písm. a) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy. Souhlas musí být výslovný (pouhý odkaz na obchodní podmínky je nedostačující) a musí být učiněn při uzavírání smlouvy. V případě sporu by musela společnost prokázat, že spotřebitele informovala a že souhlas byl ze strany spotřebitele vysloven.

Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy ve stanovené 14 denní lhůtě zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uvedeného faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu tento fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné odstoupení od smlouvy v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.

Platí, že pokud má spotřebitel možnost smlouvu uzavřít online, musí mít možnost ji stejným způsobem vypovědět. Jestliže podnikatel neumožňuje smlouvu ukončit například formou e-mailu, jedná se o neoprávněný požadavek. Postačí tedy e-mail, stejně tak i pro odstoupení od smlouvy.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2018 11:10, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.