Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
asi před týdnem jsem se zaregistroval na stránkách affaire1.cz, kde jsem si zaplatil VIP členství. Poté jsem zjistil, že mi služby poskytované provozovatelem nevyhovují a chtěl bych odstoupit od smlouvy. V obchodních podmínkách jsem se ale dočetl, že pokud jsem zaplatil členství na 12 měsíců, od smlouvy můžu odstoupit ve výpovědní lhutě 8 týdnů před vypršením. Této formulaci nerozumím, zda se jedná o max 8 týdnů před vypršením nebo v době 8 týdnů do vypršení, také mi není jasné proč se dá odstoupit pouze faxem. Další mou obavou je, aby nedocházelo každý měsíc k samovolnému strhávání peněz z účtu. Prosím poraďte mi jak mám postupovat. Společnost jsem kontaktoval e-mailem bez odpovědi. Děkuji
VIP členství na portálu affaire1.cz
Řešení by pro mě bylo odstoupení od smlouvy a hlavně žádné další platby portálu
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti čl. 8 odst. 2 je uvedeno: "Při použití placené služby může uživatel ukončit členství v dohodnutých výpovědních lhůtách. Pro placené služby platí následující lhůty: - 12 měsíců předplatné: 8 týdnů před obnovením předplatného."
Pokud lze obsah případné smlouvy vyložit různými způsoby je pak namístě aplikovat § 1812 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a přiklonit se k výkladu příznivějšímu pro spotřebitele.
U smluv uzavřených prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku (např. internet) má však spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy. Dle § 1837 písm. a) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy. Souhlas musí být výslovný (pouhý odkaz na obchodní podmínky je nedostačující) a musí být učiněn při uzavírání smlouvy. V případě sporu by musela společnost prokázat, že spotřebitele informovala a že souhlas byl ze strany spotřebitele vysloven.
Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy ve stanovené 14 denní lhůtě zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uvedeného faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu tento fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné odstoupení od smlouvy v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.
Platí, že pokud má spotřebitel možnost smlouvu uzavřít online, musí mít možnost ji stejným způsobem vypovědět. Jestliže podnikatel neumožňuje smlouvu ukončit například formou e-mailu, jedná se o neoprávněný požadavek. Postačí tedy e-mail, stejně tak i pro odstoupení od smlouvy.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.