Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.2.2018 v 13:03 jsem jako každý všední den jela domů z Hlavního nádraží - Praha. Vlak vyjel načas. V půlce cesty na Smíchovské nádraží však začal zpomalovat, až úplně zastavil. Po nějaké chvilce se pomalu doplazil až na již zmíněné Smíchovské nádraží, kde jsme stáli několik minut. Poté jsme se konečně zase rozjeli, nebyla to však jízda rychlejší než chůze. Dojeli jsme až na zastávku Praha - Radotín, kde jsme opět stáli (přesto že tam vlak vůbec stavět nemá). Jako vždy nám nikdo neřekl co se děje, tak jsem si na stránkách ČD vyhledala, že je porouchaná lokomotiva.
Opravdu nerozumím tomu, jak je možné, že si vůbec dovolili vyjet s porouchanou lokomotivou. Vzhledem k tomu, že vlak měl problémy s jizdou už u Hlavního nádraží, tak si myslím že o poruše museli vědět. Přesto to však ryskli... Navíc hlášení o zpoždění kvůli porouchané lokomotivě hlásí každý den. Jak je to možné?
Třešnička na dortu však byli hluční cizinci, kteří si dovolili ve vlaku (konkrétně v prostoru pro přepravu kol) zapálit cigarety a dokonce i marihuanu. Zápach a jejich řev se rozléhal po celém vagónu. Vajgly byly poházené po zemi. Průvodčí, aspoň co já vím, nijak nezasáhl.
Vzhledem ke kvalitě vagónů, službám a téměř každodennímu zpoždění mě dost udivuje jejich lživá reklama a fakt, že tento rok už 2x zdražili jízdné a to je tepre únor.
Bylo by vhodné dbát více na bezpečnost cestujících a ujistit se, že lokomotivy jsou v pořádku. Dále by nebylo od věci přizpůsobit ceny nabízeným službám.
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.