Společnost


VENA - TRADE, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21733Nekvalitní nafta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.02.2018, před 7 lety

Barbora Pešová

Znění stížnosti

V pátek 16.2.jsme načerpali do poloprázdné nádrže naftu u VENA-TRADE Bruntál.Museli jsme chvíli čekat,neboť prý zrovna dočerpávali novou naftu.Ještě ten den začala signalizovat kontrolka palivového filtru poruchu.Filtr byl přitom vyměněn v lednu při servisní kontrole.Auto jsme odstavili a domluvili návštěvu servisu na pondělí,auto jsme však už nenastartovali a muselo být v pondělí 19.2.odtaženo.V servisu vyměnili palivový filtr a doporučili dolít naftu aditivem a doplnit kvalitní naftou.To však nepomohlo, znovu se rozsvítila kontrolka a tentokrát museli v servisu vyměnit palivový filtr,vysát naftu,vyčistit nádrž a pročistit palivové vedení.Servis uvedl,že k poruše došlo kvůli velmi nekvalitnímu palivu s velkým obsahem vody a kalů.Celkem nás vyšla oprava na víc jak 7000 Kč.Oslovili jsme prodejce a požádali ho o vyjádření,ten napsal:"Na čerpací stanici byla kontrola čoi.Nyní čekáme na výsledky.Dovoluji si upozornit na skutečnost že máme nadzemní nádrž a při součastných mrazech by voda zamrzla v nádrži ve stojanu a ve filtrech.Takže asi Váš problém má jiný důvod."Druhý den poslal výsledek kontroly provedené 14.2.(my jsme čerpali 16.2.),kde nafta vyhovuje. Požadovali jsme po prodejci náhradu škody,Vše jsme doložili doklady o koupi nafty a o opravě v servisu,ten však jen poslal výsledky kontroly.


Produkt

motorová nafta


Požadované řešení

Požadujeme po společnosti VENA - TRADE uhrazení všech nákladů spojených s opravou auta, která musela být provedena kvůli jejich velmi nekvalitní naftě. Vše doložíme doklady o nákupu nafty, opravách servisu a vyjádření servisu k poruše. Jedná se o více než 7000 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.2.2018 06:53, před 7 lety

Pokud by byla prokazatelně zjištěna příčinná souvislost mezi zjištěným nejakostním palivem a v důsledku toho vzniklého poškození vozu, pak by vznikl spotřebitelce nárok na náhradu vzniklé škody.

Za škodu způsobenou vadou výrobku odpovídá výrobce a s ním solidárně i dovozce a další dodavatelé, kteří uvedli vadný výrobek na trh za účelem jeho prodeje, a to bez ohledu na zavinění. Tato speciální odpovědnost však nastupuje až od určité výše škody. Škoda se tedy hradí jen v částce převyšující částku vypočtenou z 500 EUR kursem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou. K náhradě škody nižší než stanovený limit je povinen prodávající, který dodáním vadného výrobku kupujícímu (spotřebiteli) způsobil škodu tím, že porušil svoji povinnost plnit bez vad.

V případě sporu musí však poškozený spotřebitel prokázat porušení zákona prodávajícím dodáním vadného výrobku, výši škody a skutečnost, že příčinou jejího vzniku je právě ono protiprávní jednání.

Spotřebitel by mohl vyhledat soudního znalce z oboru, který vypracuje znalecký posudek a odborně posoudí jakým způsobem k poškození věci došlo, a pokud dá spotřebiteli za pravdu, může pak spotřebitel nárokovat po podnikateli náhradu škody na základě posudku, rovněž i vynaložené náklady na znalce. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Škoda se hradí v penězích jen, pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Pokud nedojde k dohodě na výši škody, může ji určit pouze soud.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs). A pokud by nepomohla ani tato cesta, musel by se spotřebitel obrátit na soud.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2018 11:37, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.