Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#21746Podání mylných informací

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.02.2018, před 7 lety

Vlasta Lacinová

Znění stížnosti

Dne 19.5.2017 mě navštívil zástupce firmy Envona a nabízel mně přihlášení do výběrového řízení k získání levnějších energií s tím, že je to výhodné. Následně jsem podepsala se zástupcem smlouvu o zastoupení při vyhledávání levnějších dodávek energií.Zároveň jsem uvedla, že nechci měnit dodavatele energií, ale bylo mně sděleno, že se jedná pouze o dojednání levnějších cen a pokud bude nalezen jiný dodavatel, budu písemně vyrozuměna. Ze strany zástupce firmy jsem nebyla poučena o možnosti odstoupení od smlouvy, ani jsem neobdržela formulář k případnému odstoupení. Na to jsem obdržela dopis ze dne 6.6.2017 (stejný opět 1.8.2017), že mou osobu zastupují ve vyhledávání levnějších dodavatelů energií. Dne 16.8.2017 jsem firmě Envona podala výpověď z výběrového řízení doporučeným dopisem. Na tento dopis i pozdější emaily do dnešního dne nereagovali. A naopak v prosinci 2017 mně sdělili, že našli nového dodavatele.Dne 6.2.2018 jsem obdržela od Envony poštou podepsanou smlouvu na dodávky elektřiny od firmy Maxim energy. Tato smlouva nabývá platnosti od prosince 2018, přestože já mám se stávajicím dodavatelem smlouvu do prosince 2021.Vzhledem k těmto skutečnostem, jsem zavolala do firmy Maxim energy, kde mně potvrdili, že smlouva byla uzavřena na základě chybných informací od Envony.Doporučili mně podat výpověď na dodávku elektřiny od jejich firmy, abych se nevystavovala penalizaci. Toto jsem učinila a Maxim energy moji výpověď dne 14. 2. 2018 akceptoval. Zároveň jsem toto chtěla oznámit Envoně, ale bohužel veškeré snaha o vyřešení je marná, neboť na moje emaily nereagují a telefony nezvedají.


Produkt

Smlouva s plnou mocí k vyhledávání levnějších cen energií


Požadované řešení

Žádám o zrušení smlouvy včetně plné moci s firmou Envona.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2018 10:42, před 7 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Postup zástupce společnosti by mohl vykazovat znaky nekalé obchodní praktiky. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že byl porušen zákon o ochraně spotřebitele, dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

V situaci, kdy spotřebitelka nebyla řádně poučena o právu odstoupit od smlouvy do 14 dnů od uzavření smlouvy a nebyl jí poskytnut vzorový formulář k odstoupení od smlouvy dle § 1820 odst. 1 písm. f) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, uplatní se § 1829 odst. 2 občanského zákoníku. Toto ustanovení výslovně stanoví: "Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f), může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení podle odstavce 1. Jestliže však byl spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení obdržel."

Lhůta pro odstoupení od smlouvy se tedy při absenci zákonného poučení prodlužuje o rok. Jestliže spotřebitelka projevila v dané lhůtě vůli smlouvu ukončit, je toto její jednání nutné vyložit jako uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, neboť podle § 555 odst. 1 občanského zákoníku se právní jednání posuzuje dle svého obsahu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2018 11:36, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.