Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý večer, jak to tak sleduji, budu už asi hodně daleko v pořadí stížností týkajících se žárovek od společnosti lama. Já to mám ale ještě o něco peprnější. Moje tchyně uzavřela smlouvu s lamou v roce 2015. V lednu roku 2017 se rozhodla přejít k jinému odběrateli, takže si vše potřebné zařídila s tím, že přepis bude 1.června. Bohužel v dubnu zemřela a protože jsme bydleli v domě s ní, všechny smlouvy jsme přepisovali na sebe. Do společnosti Lama jsem volala, celou situaci vysvětlila a s tím, že tedy přejdeme jinam tak jak to tchyně měla ujednané. Paní z lamy byla ochotná " já to chápu, jistě, není problém, vše vyřídíme" a blablabla. Doplatky jsme uhradili a já si říkala, že je vše vyřešené. To jsem se tedy spletla. Dnes nám přišel dopis tak jako všem, že máme uhradit 3 146,- za žárovky ( které upřímně řečeno opravdu nevím, kde jsou, když je tchyně dostala v roce 2015 ). Je možné, aby to vymáhali na nás, když ta původní smlouva byla podepsaná s tchýní? Já tomu ani nemůžu uvěřit, že někdo dělá takovýhle svinstvo a jsem absolutně vytočená. Do firmy Blue ocean management jsem poslala e-mail a jsem velmi zvědavá,zda se někdo ozve. Hezký den.
Rada co dál
|
Tweet |
Pokud společnost žádá, aby spotřebitel uhradil dluh, musí také prokázat, že tento dluh v požadované výši existuje a na základě jakého právního důvodu vznikl. I v případě soudního sporu by bylo na společnosti, aby prokázala existenci závazku, na základě kterého dluh vznikl. Nebude-li společnost reagovat na výzvy spotřebitele, bude vhodné vyhledat právní služby a případně spor řešit soudní cestou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel rovněž možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.