Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý deň,
tak ako už mnohí, som aj ja naletel a zaregistroval sa na stránke academicsingles.sk a predplatil si prémiové členstvo.
Stalo sa tak 22.1. 2018. V noci 23. 2 2018 som ostal v šoku keď mi z účtu odišla čiastka 89,70 eur bez predloženia akejkoľvek faktúry alebo niečoho podobného.
Hneď ráno som zrušil kartu a chvíľu nato som sa snažil aj o stornovanie platby. čo však nieje možné bez súhlasu spoločnosti.
Vypísal som formulár podľa vzoru uvedeného v ich obchodných podmienkach a zaslal Faxom na ich adresu. Taktiež som napísal e mail s formulárom a so žiadosťou a o zrušenie prémiového člrnstva a tiež o zrušenie účtu.
Dostala sa mi táto odpoveď:
,,Vážený zákazník,
ďakujeme za Vašu správu.
Toto je potvrdenie Vašej výpovede.
Vaše Prémiové členstvo vyprší dňa 23/05/2018 a nebude už obnovené (t.j. žiadne ďalšie platby už neprebehnú).
Cena za obnovenie Prémiového členstva bola uvedená na platobnej stránke predtým, ako ste vykonali prvotnú platbu. Prosím pozrite si priloženú snímku obrazovky platobnej stránky.
Cena obnovenia za Prémiové členstvo je našou štandardnou cenou; v porovnaní s úvodnou cenou Vášho prvého nákupu.
Je nám ľúto, ak ste si tieto informácie neprečítali v čase predplatenia.
Vrátenie platby nie je možné, pretože ste nezrušili obnovenie v požadovanom čase. Výpovedná lehota je 7 dní pred obnovením.
S pozdravom
Academic Singles Tím,,
Následne som mohol zrušiť účet čo do vtedy možné nebolo.
Prémiové členstvo začaté 22.2 2018 mi nezrušili, pričom sa v obchodných podmienkach (11.1) píše, že mám právo do 14 dní odstúpiť od zmluvy a peniaze mi budú vrátené.
V prílohe emailu mi bol poslaný screenshot úvodnej registračnej obrazovky kde stojí svetlo sivým písmom na svetlo sivom podklade to, že po uplinutí skúšobného mesiaca mi predĺžia členstvo na tri mesiace automaticky, čo však v sa však v obchodných podmienkach nespomína. A navyše podľa zákona majú byť podmienky napísané zreteľne a jasne, čo neboli.
A navyše upozornenie v obchodných podmienkach nieje postačujúce a takáto zmluva by mala byť spísaná a vo vytlačiteľnej forme a nie iba obyčajným potvrdzujúcim tlačidlom.
Ďalej som sa v obchodných podmienkach (3.8) dočítal, že kým bude spoplatnený servis aktivovaný, bude nato zákazník vyslovne upozornený, čo som nebol.
Podľa môjho názoru ide zo strany spoločnosti o protizákonné jednanie a preto Vás žiadam o pomoc s riešením problému.
Prémiové členstvo
Okamžité zrušenie prémiového členstva a vrátenie stiahnutého peňažného poplatku z účtu.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: U3IRCO88
Dobrý den.
Odstoupení od smlouvy již není nárokovatelné, jelikož toto je možné uplatnit nejpozději do 14 dní od data uzavření smlouvy/ obchodního vztahu, které bylo v případě Vašeho Prémiového členství ke dni: 22.01.2018.
V souvislosti s realizací prodloužení svého Prémiového členství jste byl informován prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a Všeobecných obchodních podmínek Academic singles, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.academic-singles.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu.
Děkujeme Vám.
S realizáciou predĺženia prémiového členstva som bol informovaný na úvodnej obrazovke, ale text popisujúci obdobie a cenu ktorú budem za uvedené obdobie platiť bol uvedený svetlo sivým písmom na svetlo sivom podklade, čo nie je jasné a zrozumiteľné čo podľa zákona o ochrane spotrebiteľa byť musí!
Navyše ani vo vašich obchodných podmienkach sa jasne neuvádza o aké presne obdobie sa bude jednať s aká je suma za dané obdobie. Jediná informácia je tá, že členstvo bude predĺžené o 3,6,12 mesiacov. A to nie je jasne definovaná podmienka, čo je porušenie zákona o ochrane spotrebiteľa.Nikde som sa nedopátral ani po vašom oficiálnom cenníku.
V súvislosti, že som bol o realizácii predĺženia svojho prémiového účtu som bol iba nejasne informovaný vo VOP, ale žiadny e-mail s potvrdením realizácie úvodnej transakcie mi doručený nebol, čím sú opäť porušené podmienky zákona. Tým pádom mám právo vypovedať zmluvu a taktiež mám právo na vrátenie peňažného poplatku, ktorý mi bol neprávom stiahnutý z účtu.
Existence povinnosti částku zaplatit záleží na tom, zdali bylo platně dojednáno automatické prodloužení smlouvy. Jak jsme uváděli již v našem prvním vyjádření, společnost má povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření.
My jsme toho názoru, že informace o automatickém prodloužení smlouvy spolu s dalšími poučeními nejsou uvedeny na platebních stránkách vzhledem ke zvolené barvě písma, jeho velikosti a kontrastu s podkladem dostatečným způsobem. Z takového závěru by vyplývalo, že společnost nemá na další platbu, než tu za měsíc, nárok, jestliže spotřebitel službu nevyužíval. Důrazně však upozorňujeme, že náš názor není právně závazný a záleželo by na individuálním posouzení případu soudem.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitele.
ID: U3IRCO88
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum Academic singles,
děkujeme Vám.
Zákaznícke centrum ma kontaktovalo a poslalo správu:
Vážený zákazník,
ďakujeme za Vašu správu.
Na Váš účet sme vrátili 89.70 €
Uvedená suma bola prevedená 28.02.2018.
Transakcia môže trvať až 1-8 týždňov, kým sa zobrazí vo Vašom výpise, v závislosti od Vašej banky alebo kreditnej karty.
Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa prevodu, stačí nám poslať email.
Váš profil ostane i naďalej aktívny. V prípade, že si prajete svoj profil vymazať alebo deaktivovať, môžete tak urobiť v sekcii ''Nastavenia'' alebo nám pošlite email so žiadosťou o jeho zrušenie či deaktiváciu.Vážený zákazník,
ďakujeme za Vašu správu.
Tímu www.vasestiznosti.cz chcem skutočne poďakovať za právne rady a samozrejme za vyriešenie situácie.
Ešte raz vrelá vďaka.
My děkujeme oběma stranám za snahu a ochotu vyřešit problém smírnou cestou bez nutnosti jeho další eskalace.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který tak má možnost ji na základě výše uvedeného uzavřít.
Hodnocení: