Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 22.2.18 jsem v zákonné 14 denní lhůtě chtěla vrátit holicí strojek Philips OneBlade Pro QR6510/20.Obchod toto odmítl s tím,že strojek nemůže z hygienických důvodů přijmout, protože byl rozbalen.Podala jsem písemně stížnost na prodejně a současně do mailu.Od té doby se mnou koresponduje mailem pouze pí.Jiřištová ze zákaznického odd.Trvají na zamítnutí s odkazem na VOP-IV, že se jedná o spotřební zboží, které nelze z hygien.důvodů vrátit, protože jsem porušila kupní obal.Přitom zboží není spotřební a bylo pouze v krabici(ne v hygienickém obale)a tu jsem neporušila(pouze rozbalila).Na tyto moje argumenty přes opakované žádosti nereagovali.Na žádost o kontakt na ombucmana Alzy(v VOP uvádějí, že se mohu na ombucmana Alzy obrátit)mi až po 4 urgencích napsali, že ombucmana nemají.Tedy uvádějí ve VOP lživé informace.
Korespondenci se zák.od.Alzy mohu v případě potřeby zaslat.
Prosím o radu, jak postupovat dále a zda jsem v právu a zda existuje postih za lživé informace v VOP.Děkuji za pomoc.
Philips OneBlade Pro QR 6510/20
Vrácení peněz za vrácené zboží ve 14 denní zákonné lhůtě
|
Tweet |
Podle § 1837 písm. g) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, není možné odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. V případě elektrického holícího strojku dle našeho názoru nelze napevno stanovit, že odstoupení od smlouvy není možné vůbec. Odstoupení tedy obecně možné je, ale s určitými komplikacemi. Pokud by např. holící planžety byly zatavené v hygienickém obalu, potom by byl spotřebitel povinen při odstoupení nahradit jejich cenu, avšak k aplikaci takového postupu ve vztahu k celému holícímu strojku není důvod.
Jestliže však planžety v hygienickém obalu nebyly a nebyly ani použity, potom není důvod k jakémukoliv omezení práva na odstoupení. Další situace by byla, kdyby planžety nebyly v hygienickém obalu, ale byly by použité. V takové situaci by je spotřebitel rovněž musel nahradit.
Zboží v hygienickém obalu nelze vrátit nikoliv z důvodu, že bylo vybaleno a mohlo či došlo k jeho použití, ale z důvodu, že jeho vybalením už samo o sobě došlo k hygienickému znehodnocení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.