Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
chtěla bych prosím podat stížnost na jednání realitní makléřky p. Hany Tomáškové z realitní kanceláře
Důmrealit.cz. Celou situaci jsem se snažila vyřešit jak s realitní kanceláří, tak i přímo s paní Hanou Tomáškou, ta však
nemá zájem danou věc vyřešit.
Sháněla jsem pro sebe pronájem bytu v Praze s nastěhováním nejpozději do konce února. Na internetu
Hledámbyt.cz jsem našla pronájem bytu 1kk, 34 m2, 7.p. na adrese Ve slatinách 3242/3, 106 00 Praha 10. Sjednala
jsem si s makléřkou prohlídku bytu 5.2.2018. O byt jsem měla vážný zájem, a tak jsem na místě prohlídky požadovala
k shlédnutí nájemní smlouvu, tu mi paní Tomášková odmítla předložit, že ji prý posílá po emailu až po připsání peněz
na účet - provize, která slouží zároveň i jako zádržné bytu. Nakonec jsme se domluvily, podepsala jsem s ní ,, Smlouvu
o poskytnutí realitní služby,,(viz.přiložená příloha), ve které jsme se dohodly že 8.2.2018 podepíšeme Nájemní
smlouvu, kterou nepodepíše majitel nemovitosti Ing. Leoš Anderle, protože v tu dobu byl na dovolené ,ale jeho otec,
jako jeho zastupující osoba, Ing. Leo Anderle. Souhlasila jsem a předpokládala jsem, že ve smyslu § 441 odst.2 O.Z. mi
bude plná moc před podpisem smlouvy předložena. Paní Tomášková velmi naléhala, at jí pošlu peníze na účet co
nejdříve, aby je měla nejpozději druhý den na účtě, to jsem udělala a peníze jí druhý den 6.2.2018 byly připsány na
účtě.
Dne 6.2.2018 kolem 12 hod. mi p. Tomášková na email poslala nájemní smlouvu, druhý den 7.2.2018 ji majitel
ještě poupravil. 8.2.2018 jsme se v 9:00 h. všichni sešli v bytě Ve Slatinách 3242/3. K mému zjištění mi p. Tomášková
ke smlouvě nedoložila plnou moc opravňující k podpisu. Tím pádem nedošlo k platnému uzavření nájemní smlouvy
s majitelem nemovitosti Ing. Leoš Anderle (byl na dovolené) ,ani se zastupující osobou Ing. Leo Anderle . Dohodla
jsem se tedy s p. Ing. Leo Anderlem (zástupující osobou),že mi do smlouvy podepíše čestné prohlášení, že skutečně
má od majitele zplnomocnění k podpisu, které mi doloží do 19.2.2018, spolu s podepsáním ,Nájemní smlouvy,,
majitelem nemovitosti. Po této naší dohodě jsem na místě v hotovosti uhradila kauci ve výši 12000 Kč a nájemné za
období od 8.2-25.2.2018 ,převzala si klíče od bytu a byt od této doby užívám.
Nelíbilo se mi však jednání paní Hany Tomáškové, která si za neprovedenou práci nechala provizi v celé výši. Dopředu
věděla, že majitel smlouvu nebude moci podepsat a i tak mi stanovila termín podpisu Nájemní smlouvy v době, kdy
neměla k dispozici zplnomocnění potřebné k právoplatnému podpisu Nájemní smlouvy. Podala jsem tedy realitní
kanceláři Dumreality.cz ,, Žádost o vrácení odměny za poskytnutí služeb realitní kanceláře Dumrealit.cz,, (viz. příloha)
,ta však tuto věc neřešila a žádost předala přímo paní Tomáškové. Paní Tomášková má za to, že jí provize právoplatně
náleží, nehodlá se mnou o tom nadále již diskutovat, bohužel já jsem jiného názoru a proto bych Vás tímto chtěla
požádat , zda by jste se na danou věc mohli,prosím, podívat a event. mi poradit co s tím mohu dále udělat.
Mohu Vám, v případě kontaktování, poslat oskenovanou žádost o vrácení provize, smlouvu s realitní kanceláří a korespondenci.
Děkuji Vám za odpověd.
Nesplnění smluvních podmínek makléřky za které jsem zaplatila.
Jsem ochotna přijmout vráceni 10 000 Kč.
|
Tweet |
V případě smlouvy o poskytnutí realitní služby záleží na tom, co v ní bylo dojednáno. Pokud obsahovala skutečnost, že realitní makléřka zajistí plnou moc k podpisu nájemní smlouvy, potom to byla její povinnost, a pokud tak neučinila, bylo plnění smlouvy z její strany vadné.
Vadné plnění lze reklamovat. V dané situaci se jeví jako přiměřený požadavek sleva z ceny za poskytnutí služby. Určení výše slevy bude záviset na tom, jak velkou část z plnění ze strany makléřky znamenalo právě obstarání plné moci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.