Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#21784Stržena nevyhovující částka z účtu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
26.02.2018, před 7 lety

Eva Pešková

Znění stížnosti

Dobrý den,

moje stížnost nebude první a myslím, že ani poslední. Jedná se o seznamku academicsingles nebo také b2 jak jsem se dočetla. Stejně jako ostatní zde, chtěla jsem si zaplatit členství na jeden měsíc za 149,- Kč. Asi po měsíci mam ve výpisu odečteno 2247,- Kč. Teď nevím jak postupovat dál, na emaily neodpovídají, telefonické spojení žadné. Pro zrušení účtu se pry musí poslat dopis na adresu do Lucemburska, ale ani ten se v mnoha pripadech nedoruci.


Produkt

poslali mi screenshot k platbě, kde je uvedena častka 149,.


Požadované řešení

vrátit částku, kterou jsem platit neměla a vysvětlení, proc a za co je strzena castka 2247,-, jak se mohu odhlásit


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2018 07:50, před 7 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.2.2018 13:28, před 7 lety

ID: SDJWLH91


Přejeme Vám dobrý den.

Mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami Academic singles (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 18/01/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.

Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).

Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.

Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,

děkujeme Vám.

.........................

Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené.

Vaše Prémiové členství je platné do 19/05/2018, po uvedeném datu nebude prodloužené.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.2.2018 13:42, před 7 lety


Eva Pešková

Dobrý den, děkuji Vám za odpověď. Už jsem si všimla. Miniaturním písmem napsaná částka 2247,-Kč. Dost fikané. Bohužel jsem byla hloupá a nepozorná.
Ještě se chci zeptat jestli tato částka (2247,-) je finální? Nebo budete pokračovat? A proč do 19.5.2018, když je to na 3 měsíce. A jestli je nutné výpověď posílat poštou až do Lucemburska nebo stačí emailem?

Děkuji,

Eva Pešková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2018 14:15, před 7 lety

Existence povinnosti částku zaplatit záleží na tom, zdali bylo platně dojednáno automatické prodloužení smlouvy. Jak jsme uváděli již v našem prvním vyjádření, společnost má povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření.

My jsme toho názoru, že informace o automatickém prodloužení smlouvy spolu s dalšími poučeními nejsou uvedeny na platebních stránkách vzhledem ke zvolené barvě písma, jeho velikosti a kontrastu s podkladem dostatečným způsobem. Z takového závěru by vyplývalo, že společnost nemá na další platbu, než tu za měsíc, nárok, jestliže spotřebitel službu nevyužíval. Důrazně však upozorňujeme, že náš názor není právně závazný a záleželo by na individuálním posouzení případu soudem.

Výpověď je možné zaslat e-mailem, nicméně doporučujeme ji vytisknout, vlastnoručně podepsat, naskenovat a k výpovědnímu e-mailu ji přiložit.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitelky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.2.2018 09:58, před 7 lety

ID: SDJWLH91


Dobrý den, paní Pešková.

Vaše Prémiové členství bylo prodloužené k datu: 19.02.2018 a jelikož je platné po dobu tří měsíců, vyprší k: 19.5.2018.

Prodlužování Vašeho hrazeného členství by již vypovězené/ zrušené (viz prosím také předešlý komentář), jedná se tudíž o finální částku a Výpověď již není potřebné zasílat.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2018 12:28, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2018 09:44, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.